رنگ‌نانو در مسیر بی‌نیازی کشور از واردات رنگ‌های خارجی

مدیرعامل یک شرکت نانویی رنگ‌های نانو گفت: این شرکت برای تامین نیاز بازار داخلی و بی‌نیازی از واردات رنگ‌های خارجی تولید و به بازار عرضه می‌کند که با توجه به استقبال بازار می‌توان امیدوار بود که این رنگ‌ها به بی‌نیازی از واردات رنگ‌های خارجی کمک شایانی کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت نانویی در حال حاضر محصولات مختلفی از جمله رنگ اپوکسی ضدخوردگی و رنگ آلکیدی ضدخوردگی را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

شاهین آسان، مدیرعامل این شرکت نانویی گفت: در سال ۹۸ در حدود سی تُن رنگ نانو را تولید و به بازار عرضه کردیم که این میزان در سال ۹۷ در حدود بیست تُن بوده که نشان از استقبال بازار از این رنگ‌های نانو دارد. رنگ‌های این شرکت در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند که در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر ابتکار که تولیدکننده سازه‌های فلزی است، شرکت تهویه در قزوین و شرکت‌هایی مانند آرتاسوله، پایا فوم، جنرال مکانیک، پایا مدرن کاسپین و مجتمع فولادسازان پارسای شمال از جمله مصرف‌کننده این رنگ‌های ضدخوردگی نانویی هستند.

آسان افزود: دو سال قبل در نمایشگاه چین با تقاضای رنگ‌هایی مواجه شدیم که انحصار تولید آن‌ها در دست چند شرکت اروپایی است، در نتیجه کار روی توسعه این نوع رنگ‌های ضدخوردگی که روی مس و آلومینیم قرار می‌گیرد را آغاز کردیم و به تازگی موفق به توسعه این فناوری و تولید این نوع رنگ‌ها شده‌ایم، رنگ‌هایی که در حال حاضر از هلند و آلمان وارد می‌شوند. امیدواریم که با توسعه و عرضه این رنگ، تمهیداتی برای محدودیت در واردات این نوع رنگ اتخاذ شود تا از تولید داخلی حمایت شود.

رنگ‌های شرکت، دارای مقاومت به خوردگی بالایی بوده که قادر هستند تا عمر سازه‌ها را افزایش داده و هزینه نگهداری را کاهش دهند. این شرکت با هدف تولید محصولاتی نوین و کارآمد در عرصه رنگ‌ها و پوشش‌ها و با بهره‌گیری از پشتوانه دانش و تجربه علمی و صنعتی متخصصان و پژوهشگران داخلی، پا به عرصه صنعت کشور گذارده و درصدد است با استفاده از فناوری‌نانو، کیفیت انواع پوشش‌های صنعتی، ساختمانی، دریایی و خودرویی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و حتی خواص نوینی در این پوشش‌ها ایجاد کند و در نهایت با تامین نیاز بازار داخل، صنایع را از رنگ‌های وارداتی بی‌نیاز کند. قابلیت‌هایی مانند افزایش مقاومت به خوردگی، خاصیت ضدحریق، ضدخش، ضدجلبک و آنتی‌باکتریال بودن و افزایش مقاومت به پرتو فرابنفش از جمله ویژگی‌های رنگ‌های این شرکت نانویی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068507

وب گردی

وب گردی