محمدرضا اکبریان: من نگذاشتم استقلال در کورس قهرمانی بماند / حمله تند سپهر حیدری به بهروز رهبری فرد /  جلالی: من نگفتم قلعه نویی بهتر از ونگر است

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

گزینه عراقی پرسپولیس به قطر می رود

در حالی که نام علا عباس در فهرست گزینه های پرسپولیس برای خرید مهاجم در نقل و انتقالات نیم فصل شنیده می شد این بازیکن شاغل در لیگ کویت در تاریخ 20 خرداد از باشگاه فعلی اش جدا خواهد شد. عباس در گفت و گو با رسانه های قطری فاش کرده که حقوق خود را به طور کامل از باشگاه کویتی دریافت کرده و قراردادش 30 ژوئن به پایان می رسد و با این حال اگر مسابقات باشگاهی در کویت شروع شود او آماده است تا برای تیم کویت در بازی ها باقیمانده رایگان بازی کند. بنابرنوشته رسانه های عراقی عباس که در نیم فصل مورد توجه پرسپولیس هم قرار داشته است قرار بود در زمستان به قطر برود اما باشگاه الزورا او را به تیم کویتی فرستاد با این حال او قصد دارد به فوتبال قطر بیاید و شانس خود را در لیگ ستارگان محک بزند.

پایان کار شفر در بن یاس

به نقل از البیان امارات،فوک رازوویچ سرمربی صربستانی تیم الظفره امارات اصلی ترین نامزد جانشینی وینفرد شفر در تیم بن یاس است که قراردادش در این ماه به پایان خواهد رسید و باشگاه اعلام کرده که قصد تمدید آن را ندارد. براساس منابع موثق باشگاه بن یاس بعد از اینکه نام رازوویچ را در بین گزینه هایش قرارداد تماس هایی را با او برقرار کرده است.سرمربی صرب قراردادش در پایان فصل تمام می شود. به نظر می رسد او مشکلی برای پایان داده به قرارداد خود با الظفره ندارد ظرف روزهای آینده تکلیف این انتقال مشخص خواهد شد. اما وینفرد شفر در حالی از سمت خود برکنار شد که در 19 بازی روی نیم بن یاس نشست تنها6 برد ، 5 مساوی و 8 باخت به دست آورد که نتایج خوبی برای این تیم و سرمربی باتجربه آلمانی اش به حساب نمی آیند. موضوع جالب این است که شفر چند روز قبل در مصاحبه ای با رسانه های اماراتی از تمایلش برای هدایت تیم ملی امارات صحبت کرده بود که باید دید آیا این مرد باتجربه می تواند به این هدفش برسد!

منِ داور نگذاشتم استقلال در کورس قهرمانی بماند!

در هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ هجدهم، استقلال در ورزشگاه تختی آبادان با تساوی بدون گل مقابل صنعت نفت متوقف شد که در آن بازی تیم داوری با یک تصمیم جنجالی و اشتباه، گل روح‌الله باقری در دقیقه ۶۸ را آفساید مردود اعلام کرد تا آبی‌ها بخاطر از دست دادن ۲ امتیاز مهم، از کورس رقابت با پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی عقب بمانند و با وجود برتری در آخرین مسابقه فصل برابر سپیدرود رشت، حتی به نایب‌قهرمانی هم نرسند! محمدرضا اکبریان، داور وسط این مسابقه در مصاحبه تصویری با رضا رشیدپور در برنامه اتفاق شبکه سه اظهار کرد: در دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان، کمک داور به اشتباه اعلام کرد که توپ از خط رد شده است؛ در آن مسابقه آقای فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال به سرعت آمد و به تیم داوری اعتراض کرد که حواشی زیادی ایجاد شد. او یادآور شد: اگر آن حواشی به وجود نمی‌آمد، ما می‌توانستیم تصمیم خود را اصلاح کنیم ولی بخاطر آن حواشی، مدت زیادی طول کشید تا آقای مجیدی از زمین اخراج شود و واقعا تمرکزمان را از دست دادیم و از صحنه فرار کردیم! به همین دلیل، آن تصمیم اشتباه خودمان را تأیید و گل استقلال را قبول نکردیم! این داور با تجربه با اشاره به یکی از اتفاقات عجیبی که برای او افتاده است، ابراز کرد: یک‌بار مسابقه‌ی پُر برخورد را داوری کرده بودم؛ بعد از بازی بلیت برگشت داشتم، سریعا من را به فرودگاه رساندند و من سوار هواپیما شدم. صندلی بغل من یک آقایی نشسته بود که گفت بازی چطور بود؟ گفتم بازی خوب بود ولی متأسفانه نمی‌دانم چرا مدیران این تیم‌ها انقدر ضعیف هستند، چرا با بازیکنان خود برخورد نمی‌کنند، پول الکی می‌دهند و بی‌مسؤولیت هستند. اکبریان اضافه کرد: حدود نیم ساعت علیه مدیر این دو باشگاه حرف زدم، بعد مهمان‌دار در زمان پذیرایی برای ما غذا آورد که این آقا گفت نمی‌خورم، اما من بخاطر اینکه خیلی گرسنه‌ام بود، با ولع زیادی غذا را خوردم. او عنوان کرد: این شخص که کنار من نشسته بود گفت با این حرف‌هایی که شما به من زدی، دیگر اشتها ندارم. من گفتم این حرف‌ها را که به شما نزدم و با مدیران تیم‌ها بود که او گفت من مدیرعامل آن باشگاه هستم!

پیشنهاد لالیگایی برای محبی

محمد محبی فصل گذشته و پس از درخشش همراه با شاهین بوشهر که در نهایت با صعود این تیم به رقابت های لیگ برتر همراه شد، مورد توجه امیرقلعه نویی و همکارانش قرار گرفت و به سپاهان پیوست. در جمع طلایی پوشان که تیم پرستاره ای را برای لیگ نوزدهم تدارک دیده بودند، شاید انتظار نمی رفت محبی از همان بازی اول به صورت ثابت بازی کند ولی امیرقلعه نویی در ترکیب اصلی از او استفاده کرد و او اولین گلش را در لیگ برتر در اولین بازی اش به ثمر رساند. محبی تا هفته بیست و یکم رقابت های لیگ نوزدهم نیز عملکردش را حفظ کرد و با ثبت 4 گل، ارسال 3 پاس گل یکی از بهترین بازیکنان تیمش بوده است؛ او در دیدار برابر العین در اولین نمایش آسیایی اش هم زننده اولین گل آسیایی اش و اولین گل سپاهان در پیروزی 4 بر صفر شد، تا نشان دهد در 21 سالگی می تواند آینده درخشانی پیش رویش داشته باشد. محبی حالا به واسطه همین نمایش ها مورد توجه یک تیم لالیگایی قرار گرفته که اتفاقا در این فصل هم نمایش خوبی داشته و در میانه پایینی جدول رده بندی قرار دارد. این بازیکن فیزیکی که از قدرت هجومی بالایی برخوردار است و در زمین و هوا می تواند برای مدافعین حریف دردسر درست کند، در ابتدای لیگ نوزدهم با قراردادی 3 ساله به سپاهان پیوست و حالا در صورت رضایت این باشگاه می تواند یکی از ویژه ترین بازیکنان فوتبال ایران لقب بگیرد و تنها با برگزاری 2 بازی ملی و کمتر از یک فصل حضور در لیگ برتر، به صورت مستقیم سر از فوتبال اسپانیا درآورد. البته حالا باید دید واکنش مدیران باشگاه سپاهانی به این انتقال چگونه خواهد بود و شرایط آزادسازی این بازیکن بوشهری در قراردادش چطور پیاده شده است.

مدیر رسانه ای نفت مسجد سلیمان تمام قراردادش را بخشید

مهران حسنوند در این باره اظهار کرد: امروز جلسه‌ای در باشگاه نفت مسجدسلیمان داشتیم و بنده تمام قرارداد مالی‌ام را بخاطر مشکلاتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا پیش آمده و مسابقات را تعطیل کرده، بخشیدم. او ادامه داد: از ابتدای فصل هیچ دریافتی از نفت مسجدسلیمان نداشتم و امروز تمام مطالبات و قراردادم را به این باشگاه بخشیدم تا بتوانم بخشی از مشکلات تیم را حل کنم. امیدوار هستم این اتفاق برای سایر تیم‌ها نیز رخ بدهد. مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان یادآور شد: بنده طلبی هم از باشگاه استقلال اهواز بخاطر حضورم در این تیم در فصل ۹۵-۹۴ داشتم که تمام آن مطالبات را هم بخشیدم. او با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا حتی یک جلسه تمرین گروهی برگزار نکردیم، گفت: باشگاه نفت مسجدسلیمان به سازمان لیگ نامه زده تا مسابقات این فصل تعطیل شود، اما با این وجود بازیکنان ما در حال انجام تمرینات انفرادی هستند.

دیدار علی کریمی با احمد سعادتمند

علی کریمی که یکی از بازیکنان موثر استقلال در فصل جاری است امروز با حضور در باشگاه استقلال جلسه ای با احمد سعادتمند برگزار کرد. به نظر می رسد موضوع اصلی جلسه علی کریمی با احمد سعادتمند بحث مسائل مالی بوده که در این فصل حسابی آبی پوشان را اذیت کرده است. تعدادی کمی از بازیکنان استقلال روز شنبه 10 درصد از مطالبات خود را دریافت کردند اما تعداد زیادی از آنها امروز هم در دریافت پول خود موفق نبودند و این موضوعی است که آنها را از شرایط باشگاه دلسرد کرده است.

خواجوند: فیفا درخواست پرسپولیس را پذیرفت

مهدی خواجوند در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس و در ارتباط با اخباری که این روزها در ارتباط با پرونده برانکو ایوانکوویچ مطرح شده است، اظهار داشت: قوانین فیفا و سیر پرونده‌ها در آن، کاملا شفاف است. در این باره، بارها توضیح داده شده است. این حق باشگاه پرسپولیس بود که شرح تفصیلی رای را بخواهد. وی افزود: ما هم برای شرح تفصیلی رای آقای برانکو، درخواست دادیم. فیفا در نامه‌ای به باشگاه مربوط به این پرونده، اعلام کرده بود؛ هزینه دادرسی از محل پولی که باشگاه نزد فیفا دارد، تسویه شد. این امر به منزله پذیرش درخواست پرسپولیس از سوی فیفا بود و به این دلیل از نظر حقوقی و گردش کار پرونده، نگرانی نداشتیم. به این ترتیب منتظر دریافت شرح تفصیلی رای از فیفا بودیم که بعد از ابلاغ آن، طبق قانون، 21 روز مهلت برای اعتراض و ارسال لایحه یا پذیرش رای داده می‌شود. همان‌طور که آقای رسول‌پناه نیز اعلام کردند، مشروح رای امروز به باشگاه رسید. وی ادامه داد: با توضیحاتی که ارائه شد، خاطر هواداران آسوده باشد که باشگاه همه این موارد را به صورت دقیق و کامل پیگیری می‌کند و از ناحیه پرونده آقای برانکو و دستیاران ایشان جای نگرانی نیست. طبعا شایعاتی که مطرح می‌شود نیز صحت ندارد. مسلم است؛ فقط نامه‌های فیفا می‌تواند برای باشگاه تکلیف ایجاد کند و نه نامه وکلا از جمله وکیل آقای برانکو ایوانکوویچ. مدیر امور حقوقی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک اتفاق مهم دیگر هم روی داده است، این که فیفا به صورت رسمی پذیرفت، یکسری هزینه‌ها و مطالبات از پرسپولیس را از محل سهم باشگاه از جام جهانی، پرداخت کند. بابت این مساله باید از تلاش‌های روابط بین‌الملل باشگاه و به ویژه فدراسیون فوتبال هم تشکر کنم. این اتفاق درباره هزینه‌های دادرسی روی داد و در ارتباط با آقایان چوک و گابریل فرناندو هم فرم‌هایی را ارسال کردند که تکمیل کردیم و برای فیفا فرستادیم تا امور مربوط به آن انجام شود.

حمله شدید سپهر حیدری به رهبری فرد

بهروز رهبری‌فرد مدافع سابق پرسپولیس در گفتگویی که با ایران ورزشی داشته به محسن خلیلی و سپهر حیدری انتقاد کرده و آنها را پیشکسوتان دو باشگاه سایپا و ذوب آهن خطاب کرده است. موضوعی که اکنون با واکنش سپهر حیدری مواجه شده و او در گفتگویی که با ورزش سه داشته پاسخ تندی به این موضوع داده است. حیدری که اکنون در کادرفنی تیم پایه‌ها نیز حضور دارد در واکنش به این موضوع گفت: ابتدا باید بگویم که من افتخار می‌کنم پیشکسوت ذوب آهن و پرسپولیس هستم. افتخار می‌کنم فوتبالم را از باشگاه بزرگی مثل ذوب آهن شروع کردم و طی چند سال در این باشگاه کاپیتان بودم که باعث افتخارم است و برای این تیم و هوادارانش همیشه احترام زیادی قائل هستم. وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: همه می دانند که از بچگی عاشق پرسپولیس بودم و افتخار بزرگم این است که به آرزوی دوران کودکی که پوشیدن تیم محبوبم پرسپولیس بود رسیدم و خدا را شکر می کنم که به لطف خدا و هواداران پرسپولیس طی چهار فصل سه جام گرفتم و 12 گل برای این تیم به ثمر رساندم. افتخار کاپیتانی پرسپولیس نصیبم شد و حساس ترین گل تاریخ لیگ برتر را در دقیقه 96 زدم. حیدری در واکنش به مصاحبه مدافع سابق این باشگاه گفت: من عادت دارم به تمام پیشکسوتان احترام بگذارم و آنها را با لفظ آقا خطاب کنم. آقای بهروز رهبری فرد عزیز پیشکسوت قبلا قابل احترام! اگر این عناوین باعث می شود که به شخص شما فشار بیاید و اذیتت کند این مشکل شماست. شما فقط با من مشکل نداری، شما همیشه برای جلب توجه علیه خیلی از بزرگان پرسپولیس مصاحبه کردی و آنها را تخریب کردی. ولی در نهایت کسی که تخریب شد از دید مردم تو بودی. اینکه مردم لقب سرطلایی را که من همیشه گفته ام لقب زنده یاد همایون بهزادی بوده و بس به من داده اند و اینکه با هم هم پست بودیم و اینکه در حال حاضر من بدون حاشیه مدارج ترقی را به عنوان مربی در باشگاه پرسپولیس یعنی خانه خودم دنبال می کنم، اگر باعث ناراحتی‌ات می شود، اصلا برایم مهم نیست. در این مدت که همه علیه پرسپولیس موضع گرفتند آقای باتعصب کجا بودی؟ چرا یک بار از تیم حمایت نکردی؟ تو به علی پروین که خیلی از فوتبالت را مدیون ایشان هستی رحم نکردی. من برای اینکه برای تیم محبوبم ایجاد حاشیه نشود و دشمنان پرسپولیس را خوشحال نکنم جواب شما را نمی دهم ولی اگر دفعه بعدی هم باشد و این صحبت ها درباره من مطرح شود مطمئن باش خیلی محکم پاسخ خواهم داد به طوری که دیگر مصاحبه کردن یادت برود! مدافع سابق پرسپولیس در پایان گفت: نکته آخر اینکه یادت باشد عشق من را به پرسپولیس که از بچگی دارم نمی توانی بگیری و هیچ وقت نمی گذارم دشمن خودی و غیرخودی به پرسپولیس ضربه بزند. چون ضربه ای که دشمن خودی به تیم می زند خیلی محکم تر از دشمن غیرخودی است.

جلالی: نگفتم قلعه نویی از ونگر بهتر است!

جلالی در مصاحبه ای که در شهریور ماه سال 97 در تلویزیون اینترنتی و اپلیکیشن آنتن داشت، در جایی از حرف هایش برای توضیح نقش و تاثیر شرایط محیطی در موفقیت مربیان گفت:" با اعتقاد کامل می گویم که قلعه نویی از مورینیو بهتر است. علی دایی از دشان بهتراست و فقط فرقش در محیط است. این مربیان را محکوم نکنید. یک نفر در نازی آباد و با فرهنگ آنجا بزرگ شده و دیگری در بارسلون کنار بابی رابسون رشد کرده است. من و امثال من را محکوم نکنید. " و این حرف هاو ویدئوی جلالی دستمایه انتقادهایی نیز قرار گرفت. سرمربی گل گهر که دیشب در لایو اینستاگرامی با بهنام مددی خبرنگار ورزشی صحبت می کرد در این رابطه گفت:" در مصاحبه ای که با پژمان راهبر در سایت آنتن داشتم چیزی را گفتم که هنوز هم روی آن هستم." او افزود:" من آن جمله را گفتم و مسایل دیگری را هم مطرح کردند اما توضیحات را برداشتند و فقط به آن یک تکه پرداختند."او اضافه کرد:" من هیچوقت نگفتم قلعه نویی از ونگر بهتر است. در دنیای مربیان برخی مربی ها تکنسین پیروزی هستند. بازیکن خوب می گیرند، به خوبی مدیریت می کنند، کوچینگ قوی کنار زمین دارند و از مهره ها خوب بازی می گیرند. اگر این تقسیم بندی را بپذیریم امیرقلعه نویی بهترین در این سبک در فوتبال ایران است." او ادامه داد:" وقتی قلعه نویی و مورینیو در یک سبک هستندو آن ها را با هم مقایسه می کنم پیش خودم می گویم اگر قله نویی در فوتبال پرتغال رشد می کرد ، بعد در بارسلونا کنار بابی رابسون بود چرا نمی توانست بهتر از مورینیو باشد؟ قطعا می توانست." جلالی همچنین گفت:" بیست سال بر سر ما کوبیدند که مربیان داخلی چیزی بلد نیستند. من می گویم اگر ما چیزی بلد نیستیم هم تقصیرخودمان نیست ، محیط تعیین می کند که چگونه باشیم. من می گویم محکوم کردم مربیان ایرانی محکوم کردن محیطی است که در آن زندگی می کنیم.باز هم قلعه نویی اگر در آن محیط بود مربی بهتری می شد." او در توضیح سبک های مختلف کاری مربیان گفت:" بعضی مربیان دیگر هم ممکن است بازیکن بگیرند ما با آن بازیکنان سبک می سازند؛مثل آرسن ونگر، رینوس میشل ، تراپاتونی و گواردیولا. یکسری مربیان دوست دارند با بازیکنان جوان کار کنند. سبک های کاری مختلفی در دنیای مربیگری وجود دارد."

کد خبر: 1068525

وب گردی

وب گردی