تهیه بسته‌های آموزشی برای مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان

مسئول بسیج دانشجویی پردیس فرهنگیان رسالت زاهدان گفت: دانشجو معلمان دانشگاه‌ فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان به همراه 14 استان دیگر برای مدارس مناطق محروم بسته‌های آموزشی تهیه کردند.

فاطمه موحد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان نقاط محروم استان سیستان بلوچستان خبر داد و گفت: با همت دانشجو معلمان و دانشجویان سایر مراکز علمی این استان تعداد قابل توجهی از بسته‌های آموزشی آماده شده و در اختیار ادارات مختلف استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور نگرانی‌های متعددی در زمینه‌های آموزشی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها، آموزش دانش آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است. توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و دغدغه اصلی آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی پردیس رسالت زاهدان درباره محتوای بسته‌های آموزشی عنوان کرد: در این بسته‌های آموزشی سعی شده تا دروس متعدد کتب درسی به صورت خلاصه در قالب خود آموز طراحی شود و نمونه سوالاتی از آن دروس نیز در محتوا قرار بگیرد. همچنین در بسته‌های آموزشی پایه دوازدهم هم محتوای نکات کنکوری نیز به طور ویژه لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه در ایجاد و طراحی بسته‌های آموزشی 251 دانشجو معلم فعالیت داشتند، گفت: دانشجو معلمان به تفکیک؛ 87 نفر در مقطع ابتدایی و 164 نفر در مقطع متوسطه به این صورت که 35 نفر در مقطع متوسطه اول و 129 نفر در مقطع متوسطه دوم مشغول تولید بسته آموزشی بودند.

به گفته موحد؛ دانشجو معلمان دانشگاه‌های فرهنگیان 14 استان شامل استان‌های خراسان رضوی، قم، تهران، سنندج، آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، همدان، مازندران، سمنان، فارس، خراسان جنوبی، قزوین و استان مرکزی هم به یاری شتافتند و در کار خیر تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی سهیم شدند.

این دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان زاهدان اضافه کرد: بسته آموزشی مقطع ابتدایی شامل دروس علوم، ریاضی و فارسی بوده و محتوای بسته متوسطه اول از دروس دینی، ریاضی، علوم و ادبیات تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در مقطع متوسطه دوم نیز متناسب با هر رشته و پایه سعی شده تا دروس اختصاصی به صورت ویژه لحاظ شود.

موحد اضافه کرد: بسته‌های آموزشی به صورت مجازی برای معاونت‌های آموزشی مناطق لاشار، بمپور و ایرانشهر ارسال شده است.

مسئول بسیج دانشجویی پردیس رسالت زاهدان در پایان خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که محتوای دروس باقی مانده از مقطع متوسطه را در اسرع وقت به دست دانش آموزان مناطق محروم برسانیم و با همکاری سایر ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان بتوانیم گوشه‌ای از این نبود امکانات آموزشی پایه‌ای را برای این دانش آموزان عزیز جبران کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068561

وب گردی

وب گردی