شوک به دو لیگ برزیل و ایتالیا / شروع مشروط تمرینات لیورپول / نیمار در پاری سن ژرمن می ماند

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

شوک کرونا به فوتبال برزیل، ۳۸ تست مثبت در فلامینگو !

باشگاه برزیلی فلامینگو رسما اعلام کرد نتیجه تست ویروس کرونای 38 نفر از اعضای این باشگاه مثبت بوده است. در مجموع 293 نفر از اعضای باشگاه فلامینگو در آزمایش کووید19 شرکت کردند و نتیجه تست 38 نفر از آنها مثبت بوده. سه نفر از بازیکنان تیم اول باشگاه جزء این افراد هستند. باشگاه فلامینگو، قهرمان فصل 2019 کوپا لیبرتادورس می‌گوید هیچیک از این 38 نفر علائم کرونا را نشان نمی‌دهند. از این گذشته آزمایش‌ها نشان داده که یازده نفر دیگر و از جمله چند بازیکن هم قبلا به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند. در بیانیه منتشر شده از طرف باشگاه فلامینگو چنین آمده:" بازیکنان ما به همراه خانواده‌هایشان یا هر کدام از کارمندان باشگاه که نتیجه تست‌شان مثبت باشد وارد قرنطینه شده و هر روز وضعیت‌شان بررسی شده و از آنها تستهای جدید گرفته خواهد شد. باشگاه فلامینگو تاکید می‌کند که با مسئولیت‌پذیری کامل با مقامات دولتی کار می‌کند تا بتوانیم در کنار همدیگر به هدف بزرگ‌مان یعنی بازگشت فعالیت‌های فوتبالی در کمترین زمان ممکن است دست پیدا کنیم". در اواخر اسفند هم اعلام شد خورخه ژسوس سرمربی فلامینگو به ویروس کووید19 مبتلا شده ولی او علائم خفیفی داشت و یک هفته بعد اعلام شد که حال این مربی پرتغالی بهبود یافته است.

دیبالا خواهان پیوستن پوگبا به یوونتوس

پائولو دیبالا، ستاره آرژانتینی یوونتوس خواهان پیوستن پل پوگبا ستاره منچستریونایتد که پیش از این سابقه بازی در یووه را داشته، به این تیم شده و می‌گوید امیدوار است در آینده باز هم بتواند در کنار پوگبا بازی کند. دیبالا با پیراهن یوونتوس یک فصل در کنار پوگبا بازی کرده ولی ستاره فرانسوی بعد از آن، در سال 2016 بیانکونری را ترک کرد تا دوباره به تیم سابقش منچستریونایتد ملحق شود. از آن زمان تا امروز بارها از احتمال بازگشت پوگبا به یوونتوس صحبت شده و امسال هم شایعاتی در این باره وجود دارد. البته به جز یوونتوس از رئال مادرید هم به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل انتقال پوگبا نام برده شده است. دیبالا در مصاحبه با وبسایت یوفا با اشاره به پیراهن منچستریونایتدِ پل پوگبا که آن را در چمپیونزلیگ 2018 از ستاره فرانسوی گرفته گفت:" من نمی‌توانم این پیراهن را نبینم. این پیراهن منچستر است، پیراهن دوستم پل. کسی که من هم به عنوان یک دوست و هم به عنوان یک فوتبالیست تحسینش می‌کنم. من این شانس را داشتم که روزهای خوبی را در کنار او سپری کنم و امیدوارم که دوباره بتوانم شاهد تکرار آن روزها باشم".

شروع مشروط تمرینات لیورپول از این هفته

بر اساس اعلام وبسایت گل، باشگاه لیورپول اولین قدمها در مسیر بازگشت به شرایط نرمال را برداشته و این هفته بخش‌هایی از مجموع ه تمرینی خود، ملوود، را به روی تعدادی از بازیکنان این تیم باز کرده است. مجموعه تمرینی ملوود باشگاه لیورپول از اواخر اسفند ماه تعطیل بوده ولی حالا چند نفری از شاگردان کلوپ در طول این هفته موفق شده‌اند برای تمرین از این مجموعه استفاده کنند. بر اساس این گزارش، از روز دوشنبه این هفته، گروه‌هایی سه نفره از بازیکنان اجازه پیدا کرده‌اند در فضاهای غیر سرپوشیده مجموعه به تمرین بپردازند. بر اساس گزارش گل، به بازیکنان لیورپول دستور داده شده که با توجه به تاکیدات دولت انگلیس، قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را به دقت رعایت کنند. اما به هر بازیکن اجازه دسترسی به فضایی فردی داده شده و هر بازیکن به مدت یک ساعت از این فضا برای تمرین استفاده کرده است. گل می‌گوید در حین این تمرینها، یک نفر از اعضای کادر پزشکی باشگاه، از فاصله، حرکات و تمرینات بازیکنان را زیر نظر داشته است. با اینحال، دسترسی به ساختمان مجموعه ملوود همچنان ممنوع است و باشگاه لیورپول اصرار دارد که بازگشت بازیکنان به مجموعه به دلیل محدودیت‌ها آنها بوده. لیورپول می‌گویند برخی بازیکنانش قادر به تمرین کردن در پارک‌های عمومی یا خیابانهای نزدیک به خانه‌شان نیستند چون مورد توجه مردم قرار گرفته و در شرایط بدی قرار می‌گیرند.

دوناروما به انگلیس برود میلان جام نخواهد گرفت

جانلوکا پاگلیوکا، سنگربان سابق تیم ملی ایتالیا و از اسطوره‌های دروازه‌بانی این کشور می‌گوید جان‌لوئیجی دوناروما گلر امروز آث میلان باید از هر فرصتی برای پیوستن به تیمهای لیگ برتر انگلیس استفاده کند چرا که آث میلان تا رسیدن به موفقیت سالها فاصله دارد. دوناروما از فصل 2015-2016 درحالیکه تنها 16سال سن داشته برای روسونری بازی کرده و تا اینجا 166 بازی برای این تیم انجام داده. اما او که حالا 21ساله است در این مدت تنها یک جام قهرمانی بدست آورده و میلان امسال هم در رتبه هفتم جدول سری آ است و شانسی برای فتح هیچ جامی ندارد. جانلوکا پاگلیوکا، اسطوره دروازه‌بانی ایتالیا می‌گوید دوناروما برای پیشرفت حرفه‌ای باید فرصت را غنیمت شمرده و به تیمی ملحق شود که از موقعیت بهتری برای فتح جام و رسیدن به هدفهای بزرگتر برخوردار است. او در این باره گفت:" دوناروما به میلان خیلی علاقه‌مند است و دوست دارد بماند ولی او باید حواسش جمع باشد. میلان تا سالها هیچ جامی نخواهد برد. تیمهای دیگری هستند که به وضوح از میلان جلوترند و او باید به این فکر کند". پاگلیوکا در ادامه توصیه‌هایش به دوناروما گفت:" من اگر جای او بودم اگر پیشنهاد خوبی می‌آمد حتما به آن فکر می‌کردم، به خصوص اگر از لیگ برتر آمده بود. من اگر جای او بودم هدفم را انتقال به لیگ برتر تعریف می‌کردم".

شوک به سری آ؛ مثبت شدن تست کرونای بازیکن تورینو

، با شروع تمرینات چندین تیم ایتالیایی حاضر در سری آ، در حالیکه تمرینات گروهی تیم تورینو قرار است از فردا جمعه آغاز شود، اعلام شد که نتیجه تست کووید19 یکی از بازیکنان این تیم که نامش فاش نشده، مثبت بوده است. برخی از تیمهای ایتالیایی از این هفته بعد از سپری کردن هشت هفته در قرنطینه تمرینهای خود را از سر گرفتند. این در حالی است که هنوز مشخص نیست که آیا سری آ از سر گرفته خواهد شد یا شروع دوباره این لیگ از چه تاریخی خواهد بود. باشگاه تورینیو با انتشار یک بیانیه رسمی این موضوع را اعلام کرد. در این بیانیه چنین آمده:" در اولین آزمایش‌های پزشکی بازیکنان تورینیو، نتیجه آزمایش یکی از بازیکنان ما برای ویروس کووید19 مثبت بوده است. این بازیکن در حال حاضر علائم بیماری را نشان نمی‌دهد. او فورا در قرنطینه قرار گرفت و دائما تحت نظر خواهد بود". باشگاه تورینیو جزئیات بیشتری اعلام نکرده است. با اینکه سری آ اعلام کرده هر 20 باشگاه حاضر در این لیگ خواهان از سر گیری رقابتها هستند ولی به نظر می‌رسد تورینو از جمله تیمهایی است که کمتر اشتیاقی به این شروع مجدد دارد. رئیس این باشگاه، اوربانو چایرو هفته پیش گفته بود ایتالیا از حالا باید به فکر فصل آینده باشد. در عین حال یوونتوس دیگر تیم ایتالیایی که تمرینات خود را از روز سه‌شنبه از سر گرفته، اعلام کرد نتیجه تست کرونای پائولو دیبالا بازیکنش که از ماه مارس به کووید19 مبتلا شده بود، منفی بوده است.

حمایت یوفا از شروع مجدد بوندسلیگا

الکساندر چفرین، رئیس یوفا از تصمیم آلمان برای شروع مجدد لیگهای فوتبال این کشور از تاریخ 27 اردیبهشت حمایت کرده و گفت این تصمیم آلمانی‌ها اتفاقی بزرگ و تصمیمی مثبت بوده است. درحالیکه باشگاه‌های آلمانی بی‌صبرانه منتظر شروع مجدد مسابقات دو لیگ اول فوتبال این کشور هستند، نگاه دنیای فوتبال به آنها دوخته شده است. همه لیگهای فوتبال در قاره‌های مختلف حالا با علاقه منتظر شروع بوندس‌لیگا هستند تا با الگوگیری از این لیگ بتوانند برای خود به راه‌حل دست پیدا کنند. چفرین، رئیس یوفا در این باره گفت:" اینکه مقامات آلمانی موافقت کرده‌اند که بوندس‌لیگا می‌تواند از سر گرفته شود خبر بسیار خوبی است. این تصمیم بزرگ و مثبتی است که می‌تواند خوشبینی را به مردم برگرداند". رئیس یوفا در ادامه صحبتهایش در این باره گفت:" این تصمیم نتیجه دیالوگ سازنده و محتاطانه بین مقامات فوتبالی و سیاستمداران است. من مطمئنم آلمان برای همه ما نمونه بی‌نظیری خواهد شد و به ما نشان خواهد داد که برای بازگشت فوتبال باید چه اقداماتی انجام داده و در چه مسیری حرکت کنیم. ما باید بتوانیم فوتبال را با همه هیجان، احساسات و غیر قابل پیش‌بینی بودنش، به زندگی‌مان برگردانیم. برای همه کسانی که در این تصمیم دخالت داشته‌اند آرزوی موفقیت می‌کنم".

خرابی فاکس باعث شد دخیا یونایتدی بماند

مربی سابق دروازه‌بانهای منچستریونایتد، اریک استیل، می‌گوید داوید دخیا سنگربان اسپانیایی این تیم در دوران سرمربی‌گری لوئیس فن‌خال، به دلیل مشکلاتی که با او داشته به دنبال ترک باشگاه و پیوستن به رئال مادرید بوده. استیل می‌گوید دخیا اما حالا مصمم به ماندگار شدن در یونایتد است و دین هندرسون، دروازه‌بان جوان یونایتدی نمی‌تواند فعلا برای او مشکل بزرگی درست کند. دخیا در دوران فن‌خال تا یک قدمی ترک یونایتد و پیوستن به رئال مادرید پیش رفت و بعدها اعلام شد مشکل در دستگاه فاکس باعث شده او نتواند در آخرین روز نقل و انتقالات به این تیم اسپانیایی ملحق شود. مربی دروازه‌بانهای سابق یونایتد می‌گوید دخیا که از سال 2019 یک قرارداد جدید 4ساله با شیاطین سرخ امضا کرده به آن وفادار خواهد ماند. اریک استیل در این باره گفت:" در دوران فن‌خال ما می‌دانستیم دخیا چرا می‌خواهد برود. آنها با هم نمی‌ساختند و آنطور نمی‌شد ادامه داد. اگر به خاطر اتفاقی که در روز آخر نقل و انتقالات افتاد نبود، دخیا گلر رئال مادرید شده بود". مربی سابق گلرهای منچستریونایتد در ادامه گفت:" دخیا از هوادارها یا باشگاه ناراحت نبود و کاملا مشخص بود که از چیزی در پشت پرده ناراحت است. ولی حالا وضعیت فرق کرده. دخیا این روزها خنده به لب دارد، باشگاه در حال پیشرفت است و من هیچ دلیلی نمی‌بینم که دخیا بخواهد یونایتد را ترک کند".

نیمار در PSG می ماند

لئاندرو پاردس، هافبک آرژانتینی پاری سن ژرمن می‌گوید اطمینان دارد نیمار در این تیم ماندگار خواهد شد و در فصل تابستان پاریس را ترک نخواهد کرد. پاردس همچنین به ستایش مارکو وراتی دیگر هم‌تیمی‌اش پرداخته و از او به عنوان بهترین هافبک دنیا نام برد. با وجود شایعات بسیار زیادی که اخیرا درباره بازگشت نیمار به بارسلونا و تلاش فوق‌العاده بارسا برای انتقال او مطرح شده، پاردس می‌گوید اطمینان دارد که هم‌تیمی برزیلی‌اش در PSG ماندگار خواهد شد. پاردس در گفتگو با فاکس آرژانتین گفت:" من و نیمار زیاد با هم صحبت می‌کنیم. او همیشه به من زنگ می‌زند. من خیالم راحت است که او با ما خواهد ماند". ستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن که در خط میانی این تیم بازی می‌کند در ادامه این مصاحبه در پاسخ به این سوال که چه کسی را بهترین هافبک حال حاضر دنیا می‌داند در پاسخ گفت:" به نظر من وراتی. گرفتن توپ از او واقعا غیرممکن است. او یک هافبک بسیار تهاجمی است".

کد خبر: 1068562

وب گردی

وب گردی