آموزش‌های آزاد و مکمل دانشجویان در دانشگاه علامه گسترش می یابد

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از برنامه این دانشگاه برای گسترش آموزش های آزاد و مکمل دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: ما سالیانه به بیش از ۵۰۰۰ نفر آموزش های مکمل مهارتی می‌دهیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علامه طباطبایی، حسین سلیمی در مراسم هفته سرآمدی آموزش ضمن بیان اینکه آموزش قلب تپنده دانشگاه ها است، گفت: زمانی که آموزش فعالیت دارد، نبض دانشگاه می زند و دانشگاه زنده و فعال است چرا که حوزه آموزش ساختار اصلی دانشگاه است و کسانی که این قلب تپنده را زنده نگه می دارند، کارکنان آموزش هستند که این وظیفه بسیار دشوار و خطیر را بر عهده دارند و دائماً این قلب را به صورت تپنده نگه می دارند.

وی ادامه داد: می دانیم که محدودیت هایی در فضای دانشگاه داریم، ولی علی‌رغم تمام این محدودیت ها همکاران در زمینه های مختلف آموزشی توانسته اند دانشگاه علامه طباطبایی را به عنوان یک دانشگاه نمونه در حوزه آموزش نگه دارند و همین که در شرایط اخیر هم به رغم مشکلات توانستیم به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور قرار بگیریم.

سلیمی با اشاره به اینکه در گذشته زیر ساخت های آموزش مجازی در دانشگاه علامه وجود نداشت اما این امر به همت معاون آموزشی، مدیران و کارکنان این بخش فراهم شده است، گفت: در حال حاضر توانستیم به سرعت آموزش مجازی را جایگزین آموزش حضوری کنیم. طوری که در حال حاضر درصد تشکیل کلاس های موفق دانشگاه ما به نسبت دانشگاه هایی که از قبل زیرساخت های محکمی برای آموزش مجازی داشتند، قویتر و منظم تر است و این نشان دهندۀ وجود یک ساختار و مجموعه ای از کارشناسان قوی و کاربلد در حوزه آموزش است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم این کارآمدی ای که خود را در آموزش مجازی نشان داده، حفظ کنیم و بتوانیم جایگاه خود را در حوزه کارآمدی آموزش بالاتر هم ببریم، به نظر می آید توانسته ایم جایگاه دانشگاه را در جامعه دانشگاهی همچنان حفظ و ارتقا دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: شاخص های همکاران ما نشان می دهد که ما دائماً در زمینه های مختلف رو به رشد هستیم. ممکن است در سال جاری دست به تغییر سیستم آموزشی خودمان بزنیم که این امر هم احتیاج به همکاری نزدیک شما کارشناسان آموزش دارد. اگر ما بخواهیم سیستم برتری را جایگزین سیستم سما کنیم، این نیازمند یک همکاری و تلاش نزدیک است که به ارتقای وضعیت دانشگاه هم کمک می کند.

سلیمی با اشاره به اینکه ممکن است بخواهیم حوزه آموزش های آزاد و همینطور آموزش های مکمل دانشجویان که دو حوزه مورد افتخار دانشگاه است را گسترش دهیم، اظهار کرد: این امر احتیاج به همکاری همکاران دارد. اینکه حوزۀآموزش های تخصصی دانشگاه توانسته در سال های گذشته چند صد میلیون تومان برای دانشگاه بدون هیچ هزینه ای درآمدزایی کند و اینکه ما سالیانه به بیش از ۵۰۰۰ آموزش های مکمل مهارتی می‌دهیم، گویای توانایی های جدید، همکاری و تلاش های کارشناسان و مدیران این حوزه است.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجه به وقفه ای که در فعالیت های آموزش حضوری به وجود آمده و اکنون نیز به نوعی این فاصله گذاری اجتماعی که وجود دارد و هنوز نتوانسته ایم به حالت قبل برگردیم، باعث نشود که بالندگی، تلاش، شور و شوق و همینطور انگیزه دوستان در خدمت رسانی عالی به دانشجویان از میان برود و شرایط برای هر چه بهتر رخ نشان دادن خدمات دانشگاه فراهم شود.

انتهای پیام_

کد خبر: 1068584

وب گردی

وب گردی