باشگاه پرسپولیس چرا حاضر به همکاری دوباره با کارگزار مالی شد؟

باشگاه پرسپولیس فردا قرارداد جدید خود با کارگزار مالی را در حالی امضا می کند که این شرکت ضمانت داده تا با توجه به شرایط جدید وضعیت مالی این باشگاه را سروسامان دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از فارس، بعد از توافقات و امضای پیش قرارداد در چهارشنبه شب بین مسئولان باشگاه پرسپولیس با مدیران رده بالای کارگزار مالی یعنی شرکت آتیه داده پرداز، فردا این قرارداد به طور رسمی با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش امضا می شود.

در قرارداد گذشته ای که بین باشگاه و این شرکت بسته شده بود کف قرارداد و تضمین برای پرداخت مطالبات لحاظ نشده بود که این مهمترین ایرادی است که به آن گرفته شده و محل اختلاف بین باشگاه و این کارگزار شد.

بعد از کش و قوس هایی که بابت فسخ قرارداد ایجاد شد، مسئولان پرسپولیس با چند شرکت برای جذب اسپانسر وارد مذاکره شدند که در نهایت مهمترین آنها همین شرکت آتیه داده پرداز و ریحان فیلم بودند. مهرداد هاشمی یکی از اعضای هیات مدیره به دنبال جلب رضایت سایر اعضا و وزارت ورزش بود تا شرکت ریحان فیلم جایگزین کارگزار قبلی شود و تاحدودی هم موفق شده بود تا نظر همه را جلب کند اما به یکباره بعد از جلسه مدیرعامل شرکت ‌آتیه داده پرداز با وزیر ورزش و سپس برگزاری یک نشست خصوصی بین او و مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه سرخپوشان، ورق برگشت و همین آغاز دوباره ای برای ایجاد اختلاف بین اعضای هیات مدیره پرسپولیس شد.

با وجود اصرارهای مهرداد هاشمی برای قبول قرارداد شرکت ریحان فیلم و تاکید به اینکه این شرکت به نسبت کارگزار قبلی 20 میلیارد تومان بیشتر حاضر است برای باشگاه هزینه کند اما در نهایت چهارشنبه شب در غیاب مهرداد هاشمی باشگاه پرسپولیس با مسئولان آتیه داده پرداز به توافق جدید رسیدند و پیش قرارداد را نیز امضا کردند و قرار بر این شد امضای رسمی قرارداد با حضور وزیر ورزش انجام شود.

طبق اخبار رسیده در توافق جدید باشگاه پرسپولیس میزان کف درآمد و ضمانت گرفتن از این کارگزار مالی را در دستور کار قرار داده است.

این شرکت با توجه به اینکه در بورس حضور دارد به این باشگاه ضمانت بابت پرداخت مبلغ توافق شده تا آخر خرداد را داده است این درحالیست که ظاهرا شرکت ریحان فیلم برای پرداخت پول بابت ضمانت آن قصد داشته چک بدهد.

از سوی دیگر باشگاه به شرکت آتیه داده پرداز اعلام کرده برخلاف قرارداد قبلی که به ازای میزان درآمدزایی به باشگاه پرسپولیس پول می رسید، در توافق جدید این کارگزار باید مبلغ توافق شده را بدون در نظر گرفتن میزان درآمدزایی به پرسپولیس بدهد.

مدیران پرسپولیس با تاکید بر اینکه اولویت آنها پرداخت پول اعضای تیم و همچنین بدهی برانکو و دستیارانش و بودیمیر است از این کارگزار خواسته تا نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کند.

آتیه داده پرداز مدعی شده تا پایان خرداد در سه مرحله مبلغ 30 میلیارد تومان به حساب پرسپولیس واریز می کند. ظاهرا اولین پرداختی هم مربوط به هفته جاری است.

البته ظاهرا در سایر بندهای حاشیه ای قرارداد گذشته مانند بخش رسانه ای باشگاه نیز توافق جدیدی حاصل شده که هنوز جزییات آن مشخص نیست.

پیش از این هم وزیر ورزش در جلسه ای که با مدیرعامل شرکت آتیه داده پرداز داشته به برخی از بندهای قرارداد فسخ شده ایراداتی وارد کرده است.

باید دید آیا شرکتی که باعث ایجاد جنجالهای زیادی در این باشگاه شده به توافقات جدیدش می تواند پایبند باشد یا خیر.

کد خبر: 1068602

وب گردی

وب گردی