واکنش مجیدی به اعتراف اکبریان : ماموریت‌تان را خوب انجام دادید/  پرسپولیس در این چند سال شایسته قهرمانی بوده / موسوی : ۳ تا جام از منیریه برای پرسپولیس بخرند !

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - ایلیا تاری وردی؛ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

سعادتمند: تقاضای حقوق ۱۵ میلیونی نداده ام

احمد سعادتمند پیرامون خبر درخواست حقوق 15 میلیون تومانی که این روزها به یکی از حواشی مهم در باشگاه استقلال تبدیل شده است و اظهارات امروز خلیل زاده در این مورد به خبرنگار "ورزش سه" گفت: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان گرامی باید به اطلاع برسانم در جلسه هیات مدیره بنده تقاضای حقوق ۱۵ میلیونی ندادم، بلکه جناب منزوی که به بنده لطف داشتند فرمودند حقوق مدیرعامل قبلی ۲۵ میلیون تومان هست و شما هم طبق قانون و عرف باید ۲۵ میلیون تومان دریافت کنید. اما بنده عرض کردم طبق قانون تجارت، حقوق پایه مدیر عامل از ۱۵ میلیون شروع می شود و با کسر ۱.۵ میلیون تومان مالیات و بیمه جمعا می شود ۱۳.۵ تومان که من هم کمترین مبلغ را یعنی همان ۱۳/۵ میلیون تومان را نوشتم. مدیرعامل استقلال در ادامه گفت: بنده در مورد اظهارات جناب خلیل زاده باید عرض کنم من خدا را در همین ایام عزیز شاهد می‌گیرم نه تقاضایی دادم نه به دنبال حقوق حتی ۱۳.۵ میلیونی هستم و خدا را شکر آن قدری دارم که نیازی به این حقوق نباشد و در واقع بنده دقیقا ۱۱.۵ میلیون تومان کمتر از مدیر محترم قبلی قرارداد بستم؛ چرا که ایشان از شهرداری و باشگاه حقوق می گرفتند که حق ایشان خیلی هم بیشتر بود ولی بنده دیگر حقوقی از وزارت ورزش دریافت نمی کنم. احمد سعادتمند در پایان گفت: به تمامی هواداران این نوید را می‌دهم که برای شادی شما به استقلال آمدم و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنم من آمده‌ام تا در کنار شما هواداران میلیونی، استقلال را به آرامش برسانیم و دست تک تک شما را به گرمی می فشارم و به شما می گویم تاکنون در مقابل بدخواهان استقلال سکوت کردم، همان کسانی که خود را حامی استقلال می دانند ولی ضربات جبران ناپذیری که مردم از آنها آگاه هستند به استقلال وارد کردند اما از این پس مجبورم به خاطر شما اسنادی را افشا کنم تا دست حامیان پوشالی استقلال رو شود. استقلال با شما هواداران زنده است و برای شما قلب این تیم میلیونی می تپد. من برای اعتلای نام استقلال می جنگم و خدا را شکر در این مدت خیلی کوتاه کارنامه ما مشخص است که چه اتفاقات مثبتی در استقلال روی داده است. من در کنار شما و بازیکنان جنگجو و متعصب استقلال این تیم بزرگ را به جایگاه واقعی اش می رسانیم.

پاتوسی فروشی نیست

جان کامیتیس» رئیس باشگاه کیپ تاون آفریقا تاکید کرد که این باشگاه نمی خواهد بازیکنانی چون آیاندا پاتوسی، «کرمیت اراسموس» و «ادنیلسون» را بفروشد. کامیتیس گفت: گمانه زنی های زیادی درباره بازیکنان ما وجود دارد. فکر می کنم در این وضعیت (قرنطینه) ما دنبال محکم کردن موقعیتمان هستیم. کار زیادی انجام نمی دهیم چون می خواهیم مطمئن شویم ساختارهایمان را حفظ کنیم. رئیس باشگاه کیپ تاون افزود: بسته به اتفاقاتی که در دو ماه آینده می افتد، تصمیمات قطعی می گیریم. هیچ قصدی برای آزاد کردن ادنیلسون، کرمیت و حتی پاتوسی نداریم. پاتوسی چندی پیش در مصاحبه ای اظهار امیدواری کرده بود که باشگاه فولاد خوزستان بند خرید دائمی اش را فعال کند و این بازیکن را به صورت قرضی در اختیار بگیرد. کامیتیس در واکنش به این درخواست پاتوسی هم گفت: می دانم پاتوسی خارج از کشور بازی کرده که نفع زیادی برایش داشته است. تا زمانی که او برای باشگاه کار می کند، جلویش را نمی گیریم.

اسماعیل خلیل زاده: با اسپانسر جدید کاملا موافقم

من نمی دانم این شایعات را چه کسی به راه انداخته است. من قبل از آمدن آقای سعادتمند گفتم باید کارگزار باشگاه تغییر کند و خودم هم موافق این موضوع هستم اما من می گویم قبل از هرچیز باید قرارداد آریا برتر فسخ شود تا باشگاه مجبور به پرداخت چریمه سنگین نشود. او ادامه داد: من در جلسه هیئت مدیره هم گفتم موافقم ولی قبل از آن باید قرارداد آریا برتر فسخ شود، هم این را می توانید از آقای سعادتمند بپرسید و هم آقای حجت نظری. البته من اطلاعاتی در مورد شرکتی که قرار است کارگزار استقلال شود ندارم اما چون مدیرعامل باشگاه می گوید این کار انجام شود من هم حرفی ندارم. وی افزود: نمی شود همزمان با دو کارگزار قرارداد داشت و حرف من این است وگرنه من چه مشکلی باید با کارگزار جدید داشته باشم. خود آقای منزوی در مصاحبه ای اعلام کردند من به نیابت از خلیل زاده موافقت نامه با عقد قرارداد با کارگزار جدید را امضا کردم. پس خوتان می بینید هیچ مخالفتی در کار نیست. اسماعیل خلیل زاده در پایان گفت: در این مدت حرف های زیادی در مورد ارتباط من با شرکت آریا برتر زده شد، به همین منظور ظرف 48 ساعت آینده در یک نشست مطبوعاتی در مورد تمام این اتهام ها صحبت می کنم و بعد از آن از چند رسانه که مطالب خلاف واقعا منتشر کرده اند از طریق قانونی شکایت می کنم.

یک اتفاق غیر معمول در باشگاه سپاهان

جایی در دنیا نیست که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار نداشته باشد و ایران هم در میان نخستین کشورهایی بود که باید مقابل این ویروس عجیب و ناشناخته تصمیمات جدیدی را در تمام حوزه ها اتخاذ می کرد. توقف رقابت های ورزشی از جمله فوتبال، اتفاقی بود که پس از چین، رفته رفته به سایر کشورها هم سرایت کرد و تعطیلی اجباری لیگ‌های فوتبال در سراسر دنیا، قراردادهای کلانی را در این صنعت بزرگ به یکباره به ابهام فرو برد. گستردگی فوتبال باعث شده تا فیفا نتواند دستورالعمل مشخصی در خصوص قراردادها ارائه کند و در فوتبال ایران هم هر باشگاهی با شرایط ویژه خودش با این ماجرا برخورد کرده است. نکته جالب توجه اینکه باشگاه سپاهان نیز که باشگاهی مدرن در فوتبال ایران به شمار می رود، برخلاف شرایط معمول در پرداخت قرارداد بازیکنان کمی درنگ کرده و طبق برنامه ریزی قبلی عمل نکرده است. البته که آنها همچنان یکی از خوش قول ترین باشگاه های ایرانی هستند و نزدیک به 70 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده اند. موضوعی که بسیاری از بازیکنان تیم های دیگر لیگ برتری به آن غبطه می خورند. در ایران برخلاف اکثر نقاط دنیا که قوانین فوتبال از قوانین اقتصادی سرچشمه می گیرد و شاهد کاهش اجباری یا داوطلبانه دستمزدهای مربیان و بازیکنان بوده ایم، به دلیل نداشتن ساختار حرفه‌ای و ارتباط نداشتن درآمدها با موجودیت باشگاه‌ها، حرفی از این موضوع زده نشده، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد تاخیر در پرداخت ها هستیم تا سرنوشت لیگ برتر مشخص شود.

گادوین منشا به ایتالیا رفت

قراربود تمرینات گل گهر از روز پانزده اردیبهشت آغاز شود اما عدم مشخص شدن تاریخ مسابقات باعث شد تا این تیم تنها به برگزاری یک تست غربالگری اکتفا کرده و بازیکنان دوباره به خانه هایشان برگردند. گادوین منشا تنها خارجی گل گهر اما بعد از اطمینان از تعطیلی تمرینات با مجیدجلالی سرمربی تیم صحبت کرده و با کسب یک مرخصی یک هفته ای برای دیدار خانواده اش به ایتالیا رفت. منشا دیروز تهران به مقصد ایتالیا ترک کرد.

واکنش مجیدی به اعتراف محمدرضا اکبریان

محمدرضا اکبریان شب گذشته در برنامه اتفاق سه خطاب به رضا رشیدپور اعترافاتی را درباره اشتباهات داوری خود را به زبان آورد و اشتباه کمکش در بازی استقلال را به طور ویژه هایلایت کرد و گفت اگر فرهاد مجیدی برای اعتراض به تصمیم داوری فضا را متشنج نمی کرد او تصمیم اشتباه کمکش را برمی گرداند. فرهاد مجیدی در پستی که قلم تندی هم دارد این داور فوتبال ایران را به وقاحت متهم کرده و در این باره می نویسد:" شما شانس قهرمانی رو از استقلال گرفتید بعد به جای عذر خواهی از هواداران استقلال با کمال وقاحت می گویید مجیدی تمرکز ما رو به‌ هم زد، نه اقای داور به شما ماموریتی که سپرده شده بود خیلی خوب با کمک کمک داور انجام دادید تا تیم دیگر..." صحنه جنجالی مربوط به بازی نفت آبادان استقلال است که مهدی قائدی با فراری از جناح راست توپ را از روی خط طولی به محوطه جریمه حریف فرستاد و در آن جا این توپ توسط روح الله باقری تبدیل به گل شد اما کمک داور اول به بهانه عبور توپ از خط دروازه گل را نپذیرفت تا استقلال با یک امتیاز از این مسابقه بیرون بیاید در حالی که پیروزی در این بازی ها می توانست فشار آبی ها روی پرسپولیس قهرمان نهایی لیگ برتر را افزایش دهد. این تنها اشتباه بزرگ داوری در هفته ماقبل پایان لیگ فصل گذشته نبود و در دیدارهای شهرخودرو-سپاهان، پرسپولیس-ماشین سازی و تراکتور-پارس جم نیز اتفاقاتی رخ داد که همزمانی آن ها در طول برگزاری رقابت های لیگ کمی عجیب به نظر می رسید. فرهاد مجیدی که در آن زمان جانشین وینفردشفر شده بود بعد از تصمیم اکبریان و کمکش به کنار خط آمد و به تندی به این دو اعتراض کرد. این مورد همانطور که از بازبینی صحنه ها برآمد حق با مجیدی بود و او به درستی به تشخیص کمک داور اعتراض داشت. البته اکبریان در آن مسابقه به دلیل اعتراض شدید مجیدی دستور به اخراج او داد و این مربی را از کنار خط اخراج کرد. مجیدی در پایان این مسابقه هم خطاب به اتفاقات رخ داده در نفت آبادان از کلمه کثیف به جای ناپاک استفاده کرد. او گفته بود امروز شاهد اتفاقات داوری بود اما من اسم این را اشتباه داوری نمی گذارم. امروز فوتبال ایران شاهد فوتبال ناپاک نبود بلکه یک فوتبال کثیف را تماشا کردیم.

موسوی: ۳ تا جام از منیریه برای پرسپولیس بخرند !

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرآنلاین، مهاجم اسبق استقلال گفت: جام بدون بازی چه لذتی دارد؟ عشق جام به اتمام مسابقات است که بازیکن خیس عرق روی سکو برود و جام را در دستانش بگیرد نه مثل قضیه سوپرجام یا سه امتیاز بازی برگزار نشده مقابل سپاهان! .حاجی آن‌قدر تکل زد که موکت خانه فرهاد کنده شد: دو هفته پیش گفتم حاجی فتح‌الله زاده را در خانه فرهاد مجیدی در امارات شکست دادیم و همین مصاحبه باعث شد بعد از دوازده سال صدای او را بشنوم و ماءشاا... حاجی روحیاتش هنوز عالی است. او به من زنگ زد و گفت من توانستم تو و فرهاد را یک نفره شکست بدهم و حرف‌های تو را تکذیب خواهم کرد، اما می‌خواهم بگویم حاجی‌جان! فرهاد همین‌جا در ایران است ما شما را در آن بازی بدجور شکست دادیم! یادت هست آن‌قدر تکل زدی که موکت خانه فرهاد کنده شده بود و بعد خودت را زدی به غش کردن تا بازی نیمه‌تمام بماند؟ در کل ایشان باخته، اما بعد از این‌همه سال گردن نمی‌گیرد! (خنده). از مجیدی بی‌خبرم: در گذشته ساعات زیادی را با فرهاد سپری می‌کردم، اما مدت‌هاست از او بی‌خبرم. بالاخره زندگی‌ها فرق کرده، من مجرد هستم و فرهاد دو فرزند دارد و مسلماً گرفتاری‌هایش از من بیشتر است. از طرفی مسئولیت یک تیم بزرگ را برعهده دارد و زمان آزاد ندارد. برایش بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و امیدوارم موفق باشد. دین‌محمدی هنوز خونگرم است: از همبازیان و رفقای قدیمی سیروس دین‌محمدی هنوز خونگرم است و با روحیه. یک بار که با سیروس در آلمان بازی می‌کردیم برای بازی با قبرس به تیم ملی دعوت شدیم و از آلمان رفتیم قبرس. در فرودگاه مأمور از ما سؤال می‌کرد مثلاً هدف‌تان از سفر به قبرس چیست؟ و من نمی‌توانستم به انگلیسی بگویم چه‌کار داریم. سیروس با دست مرا کنار کشید و کلاً دو کلمه آلمانی بلد بود و همان دو کلمه را گفت، بعد کلاً ساکت شد و نمی‌توانست جواب سؤالات را بدهد و من از خنده کم مانده بود غش کنم! پلیس فرودگاه حسابی شاکی شده بود و دو ساعت معطل مانده بودیم تا نماینده فدراسیون قبرس آمد و ما را به هتل تیم ملی برد و خنده‌های من هم تمام نمی‌شد و سیروس هم عصبی شده بود و هی می‌گفت مرض! (خنده). ۳ تا جام برای پرسپولیس بخرند!: در این گیر و واگیر ویروس کرونا و بحث نیمه تمام ماندن لیگ برخی از پرسپولیسی‌ها فقط حرف از جام می‌زنند. برای این‌ها سه تا جام خوشگل از منیریه بخرند بلکه بی‌خیال شوند و ببینیم حرف دیگری هم برای گفتن می‌ماند. اصلاً جام بدون بازی چه لذتی دارد؟ عشق جام به اتمام مسابقات است که بازیکن خیس عرق روی سکو برود و جام را در دستانش بگیرد نه مثل قضیه سوپرجام یا سه امتیاز بازی برگزار نشده مقابل سپاهان! در حالی که همین تیم اصفهانی در تهران و در حضور هزاران طرفدار پرسپولیس، همین تیم را با همین بازیکنان با دو گل شکست داد و به اصفهان برگشت.

پرسپولیس در این چند سال شایسته قهرمانی بوده

اسماعیل شریفات درباره وضعیت مبهم مسابقات لیگ برتر و نظرهای مختلفی که پیرامون تعطیلی یا ادامه بازی‌های این فصل مطرح شده است، گفت: من معتقدم که بازی‌های این فصل باید به اتمام برسد. از ابتدای فصل هر تیمی با هدفی خاص در این مسابقات شرکت کرد و این صورت خوشی ندارد که بازی‌ها نیمه‌کاره بماند و چیزی هم مشخص نشود. مسئولان می‌توانند با در نظر گرفتن شرایطی خاص، بازی‌ها را برگزار کنند. حتی قرار است در اروپا هم در اکثر کشورها، مسابقات فوتبال برگزار شود. شریفات در پاسخ به این پرسش که «آیا در صورت ادامه بازی‌ها نگران سقوط احتمالی شاهین نیستید؟» عنوان کرد: ما به هیچ عنوان نگران نیستیم و نتایج ما در شروع نیم‌فصل دوم نشان می‌دهد که پیشرفت داشتیم. اگر لیگ برتر ادامه پیدا کند ما نتایج خوبی می‌گیریم، ولی فکر می‌کنم برخی دوست ندارند بازی‌ها ادامه داشته باشد. نظر من این است که اگر بازی‌ها ادامه پیدا کند تیم‌هایی مثل شاهین، گل‌گهر و پیکان سقوط نمی‌کنند و ممکن است تیم‌هایی که چند پله بالاتر قرار دارند، سقوط کنند. بازیکن پیشین استقلال درباره وضعیت این تیم و شانس موفقیت آبی‌پوشان با فرهاد مجیدی تصریح کرد: پرسپولیس در این چند سال ثبات داشته است و با برانکو سه بار قهرمان لیگ برتر شد که در هر سه فصل مستحق قهرمانی بود. اگر به مجیدی هم سه سال فرصت بدهند قطعاً می‌تواند استقلال را به قهرمانی برساند. در فوتبال ثبات موضوع بسیار مهمی است. شریفات راجع به عملکرد خودش در این فصل خاطرنشان کرد: شرایط در پیکان برای من خوب نبود و جدایی از این تیم تصمیم درستی بود. خوشحالم که شاهین را انتخاب کردم و این بهترین انتخاب برای من بود. در بازی‌هایی که انجام دادم عملکرد مثبتی داشتم و امیدوارم در ادامه هم بهترین بازی‌ها را برای تیم شاهین انجام دهم.

کد خبر: 1068605

وب گردی

وب گردی