مراقبت بهتر از نوزادان نارس با محصول آنتی‌باکتریال

یک شرکت نانویی با استفاده از پارچه‌های حاوی مواد نانو اقدام به تولید آشیانه نوزاد کرده است، محصولی که برای مراقبت بهتر از نوزادان نارس بسیار مفید است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی زندی، مدیرعامل یک شرکت نانویی گفت: سالانه از میان نزدیک به دو میلیون زایمان در کشور، ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار نوزاد نارس متولد می‌شوند. نوزادان نارس به دلیل تولد زودهنگام تکامل یافته نبوده و بخشی از کامل شدن این نوزادان در فضای خارج از رحم مادر انجام می‌شود که به دلیل حساسیت‌ها و مشکلات نارس بودن، این کار چالش‌برانگیز است.

به گفته زندی، نرخ زنده نگه داشتن نوزادان از ۱۵ سال پیش تاکنون افزایش محسوسی پیدا کرده است اما در حال حاضر موضوع مهم این است که علاوه بر زنده ماندن، این نوزادان باید کیفیت رشد مشابه با نوزادان معمولی داشته باشند. نوزادان در رحم مادر با لگد زدن، به تقویت عضلات خود کمک می‌کنند که در نوزادان نارس این کار به دلیل تولد زودهنگام انجام نمی‌شود و نوزادان نارس عضلات ضعیفی دارند. از این رو شرکت ، آشیانه نوزاد را تولید کرده است که شبیه به گهواره بوده و تداعی‌گر رحم مادر است. این آشیانه به نوزاد فرصت می‌دهد تا با لگد زدن در آن عضلات خود را تقویت کند.

از آنجایی نوزادان نارس پوست بسیار نازک و آسیب‌پذیری دارند باید مراقبت بیشتری از آن‌ها انجام شود چرا که هرگونه زخم یا آسیب پوستی می‌تواند برای این نوزادان خطرناک باشد چرا که تاثیرپذیری بیشتری از محیط اطراف، باکتری و عفونت دارند.

زندی ‌افزود: برای این کار ما از فناوری‌نانو استفاده کردیم. پارچه‌های مورد استفاده در آشیانه‌های نوزاد، به دلیل استفاده از مواد نانو دارای خاصیت آنتی‌باکتریال، نرم و ضدآب است. بنابراین محیط مناسبی برای رشد نوزاد نارس ایجاد می‌کند.

مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: در مرحله راه‌اندازی خط تولید هستیم تا با ۲۰۰۰ آشیانه در ماه کار تولید را شروع کنیم که به مرور میزان تولید افزایش یافته و می‌توانیم تا ۲۰ هزار آشیانه در ماه تولید کنیم.

این شرکت محصولات دیگری نیز برای مراقبت از نوزادان نارس دارد. لباس مراقبت کانگورویی (KMC) از دیگر محصولات این شرکت است که مادر اجازه می‌دهد تا بدون استرس و نگرانی از افتادن نوزاد، آن را به همراه داشته باشد و به کارهای روزمره نیز رسیدگی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068613

وب گردی

وب گردی