دانشگاه بستر مناسبی برای آموزش سواد رسانه‌ای به‌جوانان است

مسئول نهاد نمایندگی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه‌ها به‌دلیل تعامل با قشر جوان و فرصتی که در اختیار دارند، می‌تواند بستر مناسبی برای آگاهی‌دادن به جوانان و آموزش سواد رسانه‌ای به آنان باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دهاقان، عباسعلی حیدری در نشست برخط شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان که با حضور اعضای این شورا برگزار شد؛ با سخنانی پیرامون فضای مجازی و فرصت‌ها و تهدیدهای آن برای قشر جوان گفت: غرب به سردمداری آمریکا با استفاده از ویژگی‌های فضای مجازی و رشد روزافزون آن، چالش‌های متعددی را برای کشورها و ملت‌هایی که در آن کشورها به‌دنبال منافع خود هستند، به وجود آورده‌اند.

وی افزود: سست کردن اعتقادات به تعالیم و دستورات دین و منویات دینی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه توطئه گران بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: جامعه‌ای که اهداف خود را در راستای دغدغه‌های دینی خود تعریف کرده است، با این توطئه‌ها تا حدودی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و این تاثیر می‌تواند باعث تضعیف استقلال و آزادی کشور و نیز دفاع از کیان و تمامیت ارضی آن کشور باشد.

این مسئول اضافه کرد: رسانه‌های فعال در فضای مجازی به طور چشمگیر و فزاینده رو به‌افزایش است و اقبال قشر جوان به این فضا، وظیفه ما را برای سازماندهی و ساماندهی و ایجاد امنیت در آن، سنگین‌تر و سخت‌تر می‌کند.

حیدری گفت: ما باید به تولید محتوای مناسب و پرده‌برداری از توطئه‌های قدرت‌های بزرگ در فضای مجازی، چهره واقعی غرب را در این فضا برای جوانان به تصویر بکشیم تا آنان خود را با بینش ایجادشده، به سلامت و سربلند از این شرایط بیرون بیاوریم.

وی اظهار کرد: دانشگاه‌ها با ایجاد بینش مناسب، قدرت تجزیه و تحلیل مسائل روز جهان را برای دانشجویان فراهم کنند تا از این رهگذر به آرمان‌های کشور دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068615

وب گردی

وب گردی