تایید بیش از 165 هزار دانش‌نامه تحصیلی در سال 98

مدیرکل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: ثبت سوابق تحصیلی بالغ بر 104 هزار پرونده دانش‌آموختگان و صدور امضای الکترونیکی تایید مدرک تحصیلی صادره از موسسات آموزش عالی غیر دولتی در سال 98 انجام شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، سید عبدالحمید انگجی با اشاره به دستاوردهای اداره کل امور دانش‌آموختگان خارج از کشور اظهار کرد: ثبت سوابق تحصیلی بالغ بر 104 هزار پرونده دانش‌آموختگان و صدور امضای الکترونیکی تایید مدرک تحصیلی صادره از موسسات آموزش عالی غیر دولتی و تأیید بیش از 165 هزار دانش‌نامه تحصیلی از طریق سامانه سجاد، بخشی از عملکرد اداره کل امور دانش‌آموختگان در سال 98 است.

وی افزود: در بخش دانش‌آموختگان خارج از کشور، سوابق تحصیلی هشت هزار دانش‌آموخته اسکن شد. همچنین فرایند ثبت پایان‌نامه‌ها/ رساله‌های تحصیلی در سامانه ایرانداک تدوام یافت، به طوری که چهار درصد کل آمار سال 98 ایرانداک به رساله‌های دانش‌آموختگان خارج از کشور اختصاص یافت.

انگجی گفت: از ابتدای سال 98 جلسات کمیسیون‌های ارزشیابی بر اساس رشته‌‌های تخصصی برگزار شد و همچنین سه هزار دانشگاه و موسسه آموزش عالی خارج از کشور مورد بررسی و اعتبارسنجی قرار گرفت.

وی با تاکید بر الکترونیکی شدن فرآیند بررسی و ارزشیابی مدارک تحصیلی گفت: به استثنای سه کشور (آمریکا، کانادا و انگلیس) برای تمام دانش‌آموختگان خارج از کشور پرونده الکترونیکی تشکیل شد که برای اجرای دستاوردهای دولت الکترونیک حضور مراجعان به حداقل رسید و برای مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان سه کشور مذکور نیز به زودی اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور دانش‌آموختگان با اشاره به فرآیند همانندجویی پایان‌نامه‌ها/ رساله‌های دانش‌آموختگان خارج از کشور در سامانه ویراسار، این اقدام را در افزایش کیفیت بررسی و ارزشیابی مدارک تحصیلی و کاهش تقلب در آثار علمی بسیار موثر دانست.

انگجی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عنوان‌های «فهرست نمایه‌های استنادی و تخصصی معتبر بین‏‌المللی» و «آشنایی با نرم افزار ویراسار جهت همانندجویی» را از دیگر اقدامات اداره کل امور دانش‌آموختگان در سال 98 اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068623

وب گردی

وب گردی