سریع‌ترین ربات نرم ساخته شد+فیلم

محققان نوع جدیدی از ربات های نرم را تولید کرده اند که قادر به حرکت سریع روی سطوح جامد یا درون آب است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به گفته دانشگاه ایالتیکارولینای شمالی سریع‌ترین ربات نرم با الهام از بیومکانیک یوزپلنگ ساخته شد.

«جی ین» استادیار مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی اعلام کرد که یوزپلنگ ها سریعترین موجودات روی زمین هستند و سرعت و قدرت خود را از خم شدن ستون فقراتشان به دست می آورند.

ین گفت:« ما از یوزپلنگ الهام گرفتیم که یک نوع ربات نرم ایجاد کنیم که دارای ستون فقرات فنری و قابل تحمل است. به این معنی که این ربات دارای دو حالت پایدار است. ما می توانیم با پمپاژ هوا به کانالهایی که ربات نرم و سیلیکونی را کنار هم ردیف می کند، سریعاً بین این حالت های پایدار جابجا شویم.»

وی افزود جابجایی بین دو حالت مقدار قابل توجهی انرژی آزاد می کند و به ربات اجازه می دهد به سرعت نیرو را بر زمین اعمال کند. این کار باعث می شود که ربات روی سطح زمین بتازد.

سریعترین ربات های نرم تا کنون می توانند با سرعت حداکثر 0.8 طول بدن در ثانیه بر روی سطوح صاف و جامد حرکت کنند. کلاس جدید ربات های نرم قادرند با سرعت حداکثر 2.7 طول بدن در ثانیه ( سه برابر سریعتر) بدوند.

این ربات های جدید همچنین قادر به دویدن در سطح شیب دار هستند ، که می تواند برای روبات های نرم که نیروی کمتری را به زمین اعمال می کنند، چالش برانگیز یا غیرممکن باشد. این روبات های تقریباً 7 سانتی متر طول دارند و حدود 45 گرم وزن دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068627

وب گردی

وب گردی