کشف داروی جدید اسکیزوفرنی

محققان ژاپنی سطحی پایین تر از لیپیدهای مهم در مغز افراد مبتلا به اسکیزوفرنی را معرفی کردند که منجر به درمان های جدید برای اختلال مغزی می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اسکیزوفرنی بیماری روانی است که می تواند درک عمیق فرد از واقعیت را تغییر دهد. تخمین زده می شود 2.4 میلیون بزرگسال در ایالات متحده با اسکیزوفرنی زندگی می کنند که باعث علائمی مانند شنیدن صداهای عجیب، ایجاد افکار و توهمات تصویری و توهم می‌شود.

زندگی با اسکیزوفرنی بسیار چالش برانگیز است زیرا گزینه های درمانی محدود و داروهای ضد روانپریشی تنها روش استاندارد درمان هستند که در بسیاری از بیماران بی اثر است.

داروهای ضد روان پریشی همچنین ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی از جمله افزایش وزن قابل توجه، خستگی و عضلات ناآرام داشته باشند. یک تحقیق حتی داروهای ضد روانپزشکی نسل اول را به از بین رفتن بافت مغز در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مرتبط کرده است.

با این حال مطالعه جدید از مرکز RIKEN علوم مغز (CBS) در ژاپن می تواند راه های مختلفی را برای تولید دارو باز کند؛ موردی که به تغییرات در متابولیسم چربی ها مربوط می شود. یافته های این مطالعه در مجله Schizophrenia Bulletin منتشر شده است.

آزمایش های بیشتر نشان می دهد که ممکن است مشکل ناشی از عدم تولید اسفنگوزین-۱-فسفات(S1P) نباشد بلکه به دلیل تخریب غیر طبیعی این چربی باشد.

در این صورت طراحی داروها برای متوقف کردن تجزیه S1P می تواند به درمان اسکیزوفرنی کمک کند. این تیم امیدوار است که این یافته به توسعه داروی این بیماری کمک کند.

از آنجا که ما دید دیگری بر علل ایجاد اسکیزوفرنی نداریم، بسیاری از شرکتهای داروسازی از توسعه داروهای مرتبط با اسکیزوفرنی خارج می شوند. دانشمندان امیدوارند که یافته های آن ها بتواند زاویه جدید با هدف جدیدی را برای تولید دارو فراهم کند.

محققان احتمال دادند که داروی فینگولیمود موجود که گیرنده S1P را هدف قرار می دهد موثر است و نیاز به فرایند طولانی تولید دارو را از بین می برد.

با این حال ، هنوز مشخص نیست که آیا فینگولیمود به عنوان درمانی برای اسکیزوفرنی عمل خواهد کرد یا خیر و تحقیقات بیشتری برای درک نقش دقیق S1P در این شرایط ضروری است.

دانشمندان اعلام کردند برای آزمایش ابتدا باید روی حیوانات آزمایش کرده و در گام مهم بعدی مشخص کنند که کدام دارو بر گیرنده S1P در حیوانات آزمایشگاهی موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068644

وب گردی

وب گردی