تعداد مبتلایان به کووید 19 در استان مازندران کاهش یافت/ احتمال شیوع مجدد پس از سفرهای تعطیلات عید فطر

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: آخرین آمارها نشان می‌دهد که خوشبختانه تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در سطح استان مازندران کاهش داشته است و بعضی شهرستان‌ها مانند کلاردشت و سوادکوه در وضعیت سفید قرار دارند.

قهرمان محمودی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی شیوع کرونا در استان مازندران اظهار کرد: آخرین آمارها نشان می‌دهد که خوشبختانه تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در سطح استان مازندران کاهش داشته است و بعضی شهرستان‌ها مانند کلاردشت و سوادکوه در وضعیت سفید قرار دارند. بقیه شهرهای استان نیز در وضعیت زرد هستند که امیدواریم طی روزهای آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به وضعیت سفید برسند.

وی افزود: طی چند روز اخیر بیمارستان‌های بهشهر، ساری، بابل و به طورکلی غرب استان مازندران، با کاهش بستری بیماران کرونایی مواجه بوده‌اند؛ همچنین خوشبختانه آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیز کاهش داشته است.

محمودی ادامه داد: یکی از اصلی ترین دلایل کاهش شیوع کرونا در سطح استان مازندران، افزایش سواد پزشکی و بهداشتی مردم محسوب ‌می‌شود؛ به همین دلیل مولفه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و... را به خوبی رعایت می‌کنند. علاوه بر این موضوع، باگذشت مدت زمانی از شیوع ویروس و گذارندن پیک بیماری، به تدریج شاهد کاهش تعداد مبتلایان خواهیم بود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با اشاره به فعالیت‌های واحدهای این دانشگاه تصریح کرد: دو سوم کارمندان واحدهای دانشگاهی سطح استان براساس بخش‌نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در محل کار خود حضور دارند؛ همچنین در ورودی و خروجی تمامی واحدهای دانشگاهی غربال گری افراد با استفاده از دستگاه تب سنج الکترونیک و بررسی علائم ظاهری توسط پرستار انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تمامی سالن‌های ورزشی، تربیت بدنی، حمل و نقل و مساجد واحدهای دانشگاهی با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل اعلام شده است.

محمودی با اشاره به شیوع مجدد کرونا در استان مازندران با توجه به سفرها در تعطیلات عید فطر گفت: باتوجه به این که کرونا ویروسی هوشمند است، این احتمال وجود دارد که سفرهای مردم در تعطیلات عید نوروز باعث شیوع مجدد ویروس در سطح استان مازندران شود؛ همچنین باتوجه به این که بیشترین مسافران شهرهای مازندران را ساکنان استان تهران تشکیل می‌دهند و درحال حاضر این استان در بالاترین سطح شیوع کرونا قرار دارد، خطر افزایش تعداد مبتلایان در استان مازندران دوچندان می‌شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: توصیه من به مسافران این است که حتی المقدور در این ایام از سفرهای غیرضروری به استان مازندران اجتناب کنند تا بار دیگر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 نباشیم. همچنین در صورت اجتناب ناپذیری سفر، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش، خطر ابتلا را به پایین ترین حد ممکن برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068663

وب گردی

وب گردی