رئیس مجلس یازدهم باید به دور از سلبریتی پروری انتخاب شود

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: نمایندگان برای انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی یازدهم باید از چهره بودن اشخاص پرهیز کنند و سلبریتی پروری نباید جای شایسته سالاری را در مجلس بگیرد.

حمزه دستیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آغاز کار مجلس شورای اسلامی یازدهم در روزهای آینده اظهار کرد: نمایندگان در اولین گام از فعالیت خود باید با آرای درست خود اعضای هیئت رئیسه مجلس و فراکسیون‌ها را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه شایسته سالاری اصل انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی است، اضافه کرد: نمایندگان باید سوابق کاری و مدیریتی کاندیدای هیئت رئیسه مجلس را در نظر بگیرند و اصل انتخاب را بر پایه اینکه کدام یک از جریانات سیاسی غالب بر مجلس است انتخاب نکنند.

فعالیت و انقلاب بودن اصل انتخاب رئیس مجلس است

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: انتخاب اعضای فراکسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی نیز باید بر اساس فعالیت‌های گذشته نمایندگان باشد و اینکه در آن حوزه طرح و برنامه داشته باشند. تقسیم بندی و سهم خواهی از کمیسیون‌های مختلف آفت مجلس‌هیا گذشته بوده است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی باید فردی انقلابی و غیر وابسته به جرایانات فشار خارج از مجلس باشد، گفت: استقلال در آرا و تصمیمات نمایندگان و هیئت رئیسه باید در تمامی فعالیت‌ها حفظ شود زیرا در غیر این صورت اگر مجلس به سمت یکی از قوا تمایل پیدا کند، نمی‌تواند فرآیند قانون گذاری را به خوبی اجرا کند.

دستیار با اشاره به اینکه نمایندگان برای انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی یازدهم باید از چهره بودن اشخاص پرهیز کنند، بیان کرد: سلبریتی پروری نباید جای شایسته سالاری را در مجلس بگیرد. در میان نمایندگان مجلس شاید فردی شایستگی ریاست مجلس را داشته باشد؛ اما مستقل و بدون عقبه حزبی بود که حق این افراد نباید ضایع شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی یازدهم مشخص است در شبکه‌های مجازی و برخی کارشناسان سیاسی عنوان می‌شود که این تحلیل درست نیست. رئیس تا زمانی که مجلس به صورت رسمی تشکیل نشود و آغاز فعالیت نکند مشخص نخواهد شد و این‌ها تنها گمان زنی‌های سیاسی است.

مجلس یازدهم اولین مجلس در بیانیه گام دوم انقلاب است

وی درباره مجلس شورای اسلامی موفق عنوان کرد: مجلسی دارای عملکرد مناسب و انقلابی است که نمایندگان و هیئت رئیسه آن پایبند به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند. پس سوابق فعالیت‌های انقلابی و مدیریت جهادی یکی از شاخص‌های مهم برای انتخاب ریاست مجلس توسط نمایندگان است.

به گفته دستیار؛ رئیس مجلس شورای اسلامی اگر بر اساس عدالت و به دور از سیاسی بازی انتخاب شود هرگز شاید تصویب برجام‌های ننگین در مجلس که هیچ سود و منفعتی برای کشور ندارند، نخواهیم بود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی یازدهم اولین مجلس پس از حیات چهل ساله انقلاب و بیانیه گام دوم است در نتیجه رسالت بسیار سنگین‌تری بر عهده دارد. این مجلس باید بتواند با اتخاب‌های مناسب و قانون‌گذاری‌های اثر بخش کشور از برهه‌های حساس عبود داده و هدایت کننده دولت باشد. رئیس مجلس در این میان نقش بسیار حیاتی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068675

وب گردی

وب گردی