ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کاردانی به کارشناسی اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کاردانی به کارشناسی را اعلام کرد.

فاطمه زرین آمیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به زمان ثبت‌نام آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته از چهارشنبه 17 اردیبهشت آغاز شد تا سه‌شنبه 23 اردیبهشت ادامه دارد.

وی ادامه داد: متقاضیان ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام را فراهم کرده و با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته در این آزمون، در یک مرحله صورت می‌گیرد، داوطلبان باید همزمان با ثبت‌نام، نسبت به درج رشته محل‌های تحصیلی خود در فرم تقاضانامه اینترنتی با توجه به رشته‌های اعلام شده در دفترچه راهنما اقدام کنند.

وی بیان کرد: اطلاعیه تکمیلی و همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، همزمان با شروع ثبت‌نام چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه، روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است: داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون و نوع پذیرش رشته‌های امتحانی (با آزمون و یا براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون»)، دفترچه راهنمای مذکور را به دقت مطالعه کنند.

زرین آمیزی با اشاره به زمان برگزاری آزمون کاردنی به کارشناسی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه تقویم جدید آزمون‌های کشوری، آزمون کاردانی به کارشناسی جمعه 14 شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در این آزمون گفت: ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی 226 هزار و 356 نفر بوده که در قالب 5 هزار و 274 رشته محل صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068691

وب گردی

وب گردی