پاک کردن صورت مسئله وقتی از پاسخ دادن عاجزی!

معاون وزارت ورزش اعلام کرد که استخدام بازیکن یا مربی خارجی برای سرخابی‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

امیر کریمی مربی و تحلیلگر فوتبال- ایسکانیوز

خبر تکان دهنده بود و شوک آور، معاون وزارت ورزش اعلام کرد استخدام بازیکن یا مربی خارجی برای سرخابی ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است. وقتی علم مدیریت در جای جای این فوتبال در میهن عزیزمان فوران می کند و هر چند صباحی یک بار مدیریت این دو باشگاه دستخوش تغییرات می شود و یکی پس از دیگری از خود یادگارهای گرانبهایی به جا می گذارند و می روند باید هم هر روز شاهد چنین تفضلات گرانباری از بزرگان امر باشیم، نه آقای وزیر، نه جناب معاون، مشکل ورود خارجی های فوتبال ما نیستند باید چشم ها را شست و جور دیگر دید. وقتی معیار و مبنای مدیریت برای فوتبال ما رابطه با فلانی یا همسو بودن فلان جریان حاکم هست دیدن این روز فلاکت بار در کلان فوتبال ما تعجبی ندارد، به خارجی ها چه ربطی دارد؟ فوتبالی که هر کسی از سر راه می رسد از آن سهم خواهی می کند باید هم حالا دنبال راهی برای رهایی از بن بست خودساخته باشد، وقتی سرپرست فلان تیم پایه در سطح ملی راننده شخصی آقای ایکس بوده یا اینکه سرمربی تیم ملی امید را با آن رزومه درخشان، پسر فلان رییس مشخص می کند یا پست حیاتی دبیر کلی یک فدراسیون پر هیاهوی مثل فوتبال را صرفا داشتن دوستی و ارتباط با پسر یکی از زعمای فدراسیون مشخص می کند و هبه به یک جوان می شود انتظار دیگری از شما و هم‌رزمانتان در گرفتن تصمیمات خلق الساعه نیست، انتخاب‌های بالا مشتی هست نمونه خروار از انتخابهایی در تمامی ابعاد و ارکان تاثیر گذار فوتبال ما.

مربیان خارجی سرخابی ها؛

اصلا جور دیگر بگوییم خیلی ساده و روان ، صریح و سلیس، خارج از اما و اگرهای نوشتاری ، اتفاقا مشکل اصلی این دو باشگاه خود شما هستید حضرات بزرگوار، به کارنامه این دو باشگاه پر هوادار در این چندسال نگاه کنید، برای این دو تیم هرکسی کار کرده و خوشحالی به ارمغان آورده اتفاقا وارداتی بوده. نگاهی به کارنامه درخشان برانکو در پرسپولیس و انقلابی که استراماچونی در همان دوران کوتاه مربیگریش در استقلال داشت بیندازید، درک مطلب ساده است، یک انتخاب صحیح از جنس خارجی این فوتبال می ارزد به کلی آزمون و خطا داخلی فوتبال که اتفاقا بعضی تکرار می کنیم بعضی ازین داخلی ها بدجور بنجل از آب در آمدند و تو ذوق زدند.

اصلا مگر نه اینکه فوتبال ورزش هیجان و تسری امید به زندگی در یک جامعه یا حداقل برای بخشی از آن هست ؟ پس چرا با هر معیار و ساز و کار امیدوار کننده ای برای میلیون ها هوادار و شادیشان شما سر ناسازگاری دارید؟ آن از عاقبت برانکو وپرسپولیس و این یکی هم از استرا و استقلال.

لطفا خودتان بروید

آنقدر این آش شور شده که دیگر نمی توان آنرا به این سادگی جمع کرد، هر طرف را که بگیرید جای دیگری برای در رفتن وجود دارد. حکایت بی چون چرای دو باشگاه فوتبال ماست. عدم مدیریت صحیح، سالم ،صادق و شفاف در برهه های مختلف این دو باشگاه عاقبتی جز شدن گوشت قربانی بدست این و آن ندارد . اصلا چرا به جای خارجی ها نگاهی به خودمان نمی اندازیم؟! نگاهی به تمامی مدیرانی که صاحب منصب دراین فوتبال شدند، مگر نه اینکه این دو باشگاه از بیت المال ارتزاق می کنند؟ پس چرا هیچ حساب و کتاب روشنی از مدیرانی که شما انتخاب می کنید وجود ندارد؟ حجم بالای بدهکاری و درماندگی ازپرداخت مالی فعلی و همچنین آینده این دو تیم و فشار افکار عمومی هواداران، استیصال روسا را به ارمغان آورده اما واقعا فکر نمی کنید شاید زمان آن رسیده که خود شکنید چراکه آینه شکستن خطاست؟ برای وزیری که خود را نخبه مدیریت ورزشی می خواند ولی هنوز تیم های تحت نظر این وزارت اندر خم همان کوچه هستند و اتفاقا هر روز طعنه از دیگران به انواع گوناگون می خورند صرفا بدلیل وزارتی بودن آنها، آیا عجیب نیست که نتوانسته هیات مدیره مناسبی برای هر کدام از دو تیم انتخاب کند ؟ یا آن حجم از بدهی با کدام متر و معیاری شکل گرفته؟

خواهشا خارجی وارد کنید

اصلا مشکلات این فوتبال به ورود و خروج مربیان و بازیکنان خارجی بر نمی گردد، چرا که در همین سالهای ناتوانی این دو باشگاه همین ها بودند که جور ناکارآمدی اداری و بی ساختاری این دو باشگاه را کشیدند ، در مورد مربیان که اشاره کردیم هرچند کوتاه، اما در مورد بازیکنان همین بس که همین الان دیاباته در استقلال جور خیلی ها را می کشد و محبوب هوادار و بشار رسن در پرسپولیس محبوب دلها شده، پس مشکل را در جای دیگر باید جست. فوتبال ما بخصوص در دوباشگاه پر هوادار تهرانی بدون هیچ چون و چرایی احتیاج به یک انقلاب در سطح مدیریت نیاز دارد، اصلا چه اشکال دارد برای یکبار هم شده از مشاوران و مدیران خارجی ورزشی در این عرصه استفاده کنیم؟ شاید مقبول افتاد. باید توجه داشت که هر نسخه ای از نوع داخلی برای این دو باشگاه پیچیده شده نتیجه ای دربر نداشته شاید در کوتاه مدت حضور مشاوران خارجی مسکنی برای حال زار این دوتیم باشند. در حقیقت ممنوع الورود کردن مربی و بازیکن های خارجی وارونه نشان دادن موضوع هست و از آن دست تصمیماتی که هیچ حاصلی برای ما ندارد و اگر حسنی دارد عیوب آن به مراتب بیشتر هست مانند قوانینی از قبیل گذاشتن سقف قرارداد برای بازیکنان که چه آفاتی به دنبال داشت یا عدم ورود دروازه بان های خارجی که چه شد آنچه درباره بعضی گلرهای داخلی نباید می شد. حالا اگر خریدهای عجیب غریب هم در ین فصول از خارجی ها شده به جای پاک کردن صورت مسئله باید منشا این خریدهای ضعیف و عوامل و مدیران دست اندرکار جوابگو باشند ، جایی‌که در همین سال گذشته کشورهای عربی مانزوکیچ رو خریداری می کنند و ژاپنی ها با اینیستا در حال تاراج مقام های قاره ای هستند ما هنوز درگیر بگیر و ببند های خودمان هستیم.

کد خبر: 1068699

وب گردی

وب گردی