اجرای 2 طرح پژوهشی مسئله‌محور در راستای حل چالش‌های پساکرونا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان از اجرای دو طرح پژوهشی مسئله‌محور در راستای حل چالش‌های پساکرونا توسط اعضای هیئت اندیشه‌ورز استان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و در ایران چالش‌های بسیاری در ساختارهای اجرایی به‌وجود آورده است. از آموزش تا کسب‌وکار و رویدادهای مهم بین‌المللی همگی از شیوع این بیماری تحت تأثیر قرار گرفته‌اند به‌طوری که شرایط عادی زندگی از بین رفته است. دامنه تغییرات در کشور ایران نیز کم نبوده، از اقتصاد به عنوان یکی مهم‌ترین بخش‌ها تا رویدادهای فرهنگی ماه مبارک رمضان تحت تأثیر بوده‌اند، حال این دانشگاه است که باید راه‌های منطقی مواجهه و مقابله با پیامدها و اثرات سوء این ویروس در ایام پساکرونا را ترسیم کنند. دانشگاه آزاد اسلامی از همان روزهای نخست شیوع این ویروس با حضور در خط مقدم مبارزه در امر تأمین نیازهای جامعه در سراسر کشور مسئولیت‌های اجتماعی خود را به جای آورده و اکنون به عنوان یک سازمان حل مسئله ظرفیت پژوهشی خود را در راستای حل چالش‌های دوران پساکرونا فعال کرده است.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آغاز مطالعات پژوهشی پیرامون دوران پساکرونا اظهار کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا، تولید دانش مواجهه با چالش‌های حاصل از این معضل جهانی و استخراج روش‌های کاربست این دانش و بررسی حکمرانی در جهان پساکرونا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بنا به اعلام سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی لیست نوزده نفر از اعضای هیئت علمی داوطلب مشارکت در کارگروه‌های پیشنهادی تهیه و برای اندیشه‌ورزی به مرکز مطالعات معرفی شدند. این افراد در حال حاضر در کارگروه‌های تخصصی آغاز به‌کار کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بیان کرد: در ضمن مسوولیت کارگروه ملی بررسی چالش‌های کارآفرینی در پساکرونا به عهده هیئت اندیشه ورز استان گلستان است. اکنون یک طرح پژوهشی نیز با عنوان «بررسی چالش‌­ها و پیامدهای بیماری حاصل از بیماری کوید 19 در ورزش همگانی ایران» توسط یکی از اعضای هیئت اندیشه‌ورز استان در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: همچنین جهت بررسی علمی تأثیرات بیماری کرونا بر استان­‌های شمال کشور، موضوع «بررسی چالش‌های گردشگری حاصل از بیماری کرونا و ارائه راهکارهای برون رفت از آن در استان‌­های شمال کشور» به عنوان موضوع تالار گفتگو پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068703

وب گردی

وب گردی