آزمایشگاه کرونا‌ به خارج از دانشکده پرستاری منتقل‌شود/ خواهان برخورد‌ با رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان هستیم

گروهی از تشکل‌های دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی لارستان، به دلیل بی‌اعتنایی رئیس دانشکده و عدم رسیدگی به مطالبه دانشجویان در زمینه انتقال آزمایشگاه کرونا به وزیر بهداشت نامه نوشتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گروهی از تشکل‌های دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی لارستان شامل دبیر انجمن علمی پرستاری، دبیرکل شورای صنفی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان، دبیر کمیته تخلفات دانشجویی، دبیر انجمن اسلامی و دبیر کل کانون‌های دانشکده پرستاری دانشکده علوم پزشکی لارستان در تاریخ نهم اردیبهشت سال جاری نامه‌ای خطاب به محمد حسین کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان تدوین کرده و خواهان انتقال آزمایشگاه کرونا به مکانی بیرون از محیط آموزشی دانشکده پرستاری حضرت زینب(س)شدند.

جزئیات درخواست این تشکل‌ها در نامه زیر آمده است:


نمایندگان دانشجویان علوم پزشکی شامل دبیر شورای صنفی علوم پزشکی لارستان و دبیران تشکل‌های دانشجویی جامعه اسلامی و انجمن اسلامی و دبیر کمیته تحقیقات علوم پزشکی لارستان و دبیر کانون های دانشکده پرستاری و دبیر انجمن اسلامی پرستاری،به دلیل بی اعتنایی و بی اهمیتی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان به مطالبه دانشجویان و بدون هیچ‌گونه جواب کوتاهی حتی شکایت وی را به وزیر بهداشت و سایر مقامات کردند و در نامه‌ای از آنها خواستند که با رئیس این دانشکده برخورد جدی صورت گیرد.



در‌ ابتدای این نامه آمده است: ما دانشجویان دانشکده علوم پزشکی لارستان به‌عنوان سربازانی کوچک درجهت تحقق آرمان خواهی دانشجویی و احقاق حقوق تضعیف شده خود، برخود فریضه دانستیم مشکلاتی را که دانشجویان عزیزمان گریبان گیر آن شده اند را به سمع و نظر حضرتعالی برسانیم .

در ادامه این نامه خطاب‌ به وزیر بهداشت آمده است: دکتر نمکی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حضرتعالی، پزشکان، پرستاران و مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی و خدماتی که به عنوان مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا در حال خدمت هستید ، قدردان فداکاری های صادقانه و بی منت شما هستیم. هم اکنون که مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اتحادی مثال زدنی تمام اهتمام خود را در راه خدمت به ملت بزرگ ایران در پیش گرفته است و مدیریت انقلابی و جهادی جنابعالی ملت ایران را در میان ملت های جهان سرافراز کرده است ، اتفاقات ناگواری در شهرستان لارستان و مجموعه علوم پزشکی این شهرستان در حال رخ دادن است.

تشکل‌های دانشگاهی‌در این نامه عنوان کردند: ما با علم به سطح مشغله و دغدغه‌های جنابعالی در مدیریت کلان وزارت سرافراز بهداشت، لازم میدانیم که بنا بر رسالت دانشجویی خود بنا به فرموده شهید مظلوم دکتر بهشتی که فرمود: «دانشجو موذن جامعه است، اگر موذن خواب بماند نماز امت قضا خواهد شد.» نکاتی چند در باب موضوع مطروحه جهت استحضار حضرتعالی به اطلاع برسانیم. وزیر بهداشت دکتر نمکی ، چندی پیش پس از دریافت خبر افتتاح آزمایشگاه تشخیص کرونا در محیط آموزشی دانشکده پرستاری حضرت زینب(س) ما نمایندگان دانشجویی دانشجویان این دانشکده طی نامه ای از ریاست مجموعه جناب آقای دکتر محمد حسین کریمی ، متواضعانه خواهش کردیم که با توجه به حساسیت این آزمایشگاه و خطر‌های احتمالی آن برای دانشجویان و کارمندان مجموعه که حتی باعث نگرانی خانواده‌های دانشجویان شده است، این آزمایشگاه را به مکان امن‌تری منتقل کرده تا موجبات آسودگی خاطر دانشجویان با توجه به تاریخ احتمالی دانشگاه‌ها پس از بازگشایی دانشکده فراهم شود؛ منتهی وی بعد از گذشت ده روز از درخواست، پاسخی به درخواستمان نداده‌ و به بی اعتنایی پرداخته‌اند ؛ ما به‌عنوان صدای رسای دانشجویان این مجموعه عاجزانه خواهشمندیم که اقدامات لازم را برای پیشرفت و رضایت‌مندی دانشجویان انجام دهید چراکه این مقدار از بی‌احترامی و بی‌توجهی هویت ما دانشجویان را زیر سوال برده است، ظاهرا امنیت، آرامش و جان ما دانشجویان برای وی هیچ اهمیتی ندارد. ریاست دانشکده علوم پزشکی لارستان دکتر محمد حسین کریمی نه تنها خود را خدمتگزار مردم و دانشجویان نمی بینند، بلکه خود را صاحب این مجموعه پنداشته و هویت و شخصیت دانشجو را خدشه دار کرده و به بی‌اعتنایی به نمایندگان دانشجویی و رنجش آنها پرداخته و تهدیدهای انضباطی نمایندگان دانشجویان را به‌جای پاسخ گویی شفاف و صادقانه در دستور کار خود قرار داده اند . مسئولی که باید با صبر و حوصله به تربیت دانشجویان برای اداره آینده این کشور بپردازد ، نه تنها اندکی به اصول اولیه این کار آشنایی ندارند بلکه با حواشی فراوان و بی هویت نشان دادن دانشجو ، دانشجویان را بیش از پیش دچار مشکل ساخته است. چنین کاری در شان مدیریت یک مجموعه فرهیخته دانشگاهی در مملکت اسلامی ما نبوده و حواشی فراوان مدیریتی و بی توجهی به اصول اولیه معاشرت صادقانه و صمیمی و بی توجهی به استعداد‌های دانشجویی درخشان که نمونه بارز نادیده انگاری برنامه راهبردی گام دوم انقلاب است درشان دانشجویان فهیم علوم پزشکی لارستان نیست.

در‌ پایان این نامه تاکید شده است: از شما عزیزان مسئول انتظار داریم برخورد محکم و جدی صورت بگیرد تا این مسئله ناراحت کننده در کشور و در سایر دانشگاه‌های کشور باب نشود و در پایان از صمیم قلب و خاضعانه از شما تقاضا داریم درخواست ما با دید مساعد و مثبت مورد بررسی و توجه قرار دهید .

انتهای پیام/

کد خبر: 1068711

وب گردی

وب گردی