حذف سود وام‌های خارج از عقود اسلامی کارکنان و اعضای هیئت علمی/ چابک‌سازی و تدوین برنامه مدیریت مالی در اولویت امور اجرایی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تدوین طرح جامع راهبردی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: چابک‌سازی، تدوین برنامه مدیریت مالی و تشکیل شورای اقتصادی از جمله برنامه های اجرایی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه که صبح امروز در سالن 9 دی سازمان مرکزی برگزار شد، با تأکید بر لزوم رعایت کامل موازین شرعی و اسلامی در این دانشگاه، اظهار داشت: از دهه 60 تسهیلات مختلفی در قالب وام به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می شد که متاسفانه خلاف بخشنامه های این دانشگاه، خارج از عقود اسلامی از این وام ها سود دریافت می شد که این عدد حتی به 12 درصد هم می رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از ابتدای دوره مدیریت جدید دانشگاه و با پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، حذف سود وام های خارج از عقود اسلامی کارکنان در دستورکار قرار گرفت و پس از اصلاحات لازم و تدوین مقررات جدید، از ابتدای خردادماه امسال دریافت هرگونه سود از وام های ارائه شده از محل منابع دانشگاه حذف می شود.

دکتر طهرانچی در ادامه این جلسه با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امروز همزمان با ولادت کریم اهل بیت(ع)، اولین جلسه هیأت رئیسه به صورت حضوری در سال جدید را برگزار می کنیم و از این امام همام می خواهیم به دانشگاه آزاد اسلامی برکت عطا بفرماید.

وی بر لزوم شفاف‌سازی عملکرد و ارائه گزارش های مشخص، سیستمی و پاسخگویی شایسته به هیأت امنا تأکید کرد و گفت: تمامی اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی باید گزارشات مکتوب خود را به صورت مرتب برای اعضای هیأت امنای دانشگاه ارسال کنند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه تدوین طرح جامع راهبردی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی، اقدام ضروری است که باید انجام شده و به تصویب هیأت رئیسه و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برسد، افزود: خوشبختانه در این زمینه از ماه ها قبل و همزمان با شروع پیاده‌سازی سند دانشگاه اسلامی، فعالیت هایی را در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرده‌ایم. هدف ما در برنامه ها، افق 1404 بوده و اکنون نیز در تلاشیم یک برنامه جامع راهبردی پنج ساله تا سال 1404 تدوین کنیم.

وی افزود: این برنامه تنها مربوط به سازمان مرکزی نبوده و شامل استان ها نیز می شود. به این شکل که سیاست و برنامه‌ریزی توسط سازمان مرکزی انجام شده و استان ها در سطح برنامه‌ریزی عملیاتی و اجرا درگیر خواهند شد.

دکتر طهرانچی، دانشگاه مرجعیت‌ساز و اقتدارآفرین را یکی از بسته های کاری طرح پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: برای مدل دانشگاه کارآمد باید برنامه های اقتصادی، فناوری، بازنگری قوانین و روان‌سازی برای پنج سال تدوین شود. در این راستا برنامه جامع مدیریت اقتصادی دانشگاه ذیل برنامه دانشگاه کارآمد تهیه شده که تا سه ماه آینده برای تایید به هیأت امنای دانشگاه ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه الهام‌بخش یکی دیگر از بسته های کاری طرح پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی است که امور مربوط به آن توسط معاونت امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی انجام شده و به صورت پروژه‌محور در حال تدوین است. نکته قابل توجه این است که همه این بسته ها باید ذیل برنامه جامع راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی برای مدت پنج سال احصاء شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اولین بحث اجرایی این دانشگاه، چابک‌سازی، تدوین برنامه مدیریت مالی و تشکیل شورای اقتصادی است که به طور جدی از سوی هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می شود.

دکتر طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که با درایت و همدلی، یکپارچه‌سازی را در دانشگاه آزاد اسلامی تقویت کنیم. به این منظور، به جای نظام بخشنامه‌محور، با اقناع مدیران و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، کارها را پیش خواهیم برد، چرا که معتقدیم اگر اقناع پیش نیاید، موفقیت حاصل نخواهد شد.

در این جلسه، موضوع حذف وام های ربوی و خارج از عقود اسلامی به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مورد تصویب اعضا قرار گرفت و مقرر شد از ابتدای خردادماه سال جاری، تمامی وام های پرداختی به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه که از محل منابع داخلی دانشگاه پرداخت می شود، در قالب قرض الحسنه و یا عقود اسلامی ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068729

وب گردی

وب گردی