مدارس سما آمادگی برگزاری امتحانات به صورت آنلاین را دارند/ امکان استفاده دانش‌آموزان از سامانه "دان"

رئیس ستاد مرکزی آموزش غیرحضوری مدارس سما گفت: مدارس سما نیز باتوجه به زیرساخت‌های موجود، آمادگی برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری و آنلاین را دارد.

سعید آزادیان رئیس ستاد مرکزی آموزش غیرحضوری مدارس سما در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین وضعیت آموزش مجازی در این مدارس اظهار کرد: حدود 10 الی 15 درصد مدارس سما که دارای زیرساخت‌های لازم بودند، از همان روزهای ابتدایی تعطیلی مدارس بر اثر شیوع ویروس کرونا آموزش مجازی و غیرحضوری را به صورت خودجوش آغاز کردند. خوشبختانه تا بدین لحظه شاهد مشارکت 80 درصدی دانش آموزان در حوزه آموزش غیرحضوری بوده‌ایم.

وی افزود: براساس دستورات ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در اسفندماه سال گذشته، ستاد آموزش غیرحضوری در معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی این دانشگاه با محوریت آموزشکده‌ها تشکیل شد که در ابتدای سال جدید نیز فعالیت آموزشی مدارس هم زیر نظر همین ستاد پیگیری شد. درحال حاضر 70 تا 75 درصد مدارس سما توانسته‌اند مطالب درسی را براساس بودجه بندی وزارت آموزش و پرورش تکمیل کنند.

آزادیان ادامه داد: بخشی از مدارس که هنوز دروس را تکمیل نکرده‌اند در مناطق کم برخوردار قرار دارند که دارای زیرساخت‌های لازم برای آموزش حضوری نیستند؛ اما تمهیداتی را برای این مناطق اندیشیدیم تا به زودی مشکلات زیرساختی و سخت افزاری این مناطق نیز حل و فصل شود.

رئیس ستاد آموزش غیرحضوری مدارس سما گفت: خوشبختانه در روزهای پایانی تحصیلی، ارتباط مستقیم میان معلمان و دانش آموزان باعث می‌شود که علاوه بر تقویت روحیه آنان، از طریق آموزش آنلاین دروس عقب افتاده جبران و رفع اشکال شود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی را در اختیار مدارس سما قرار داده که با توافقات انجام شده، از پلتفرم واحد الکترونیک و سیستم آموزشی «دان» برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم بالای 90 درصد مدارس سمای کشور بتوانند از انتهای هفته جاری به صورت گسترده زیرساخت‌های آموزش آنلاین استفاده کنند؛ تلاش ما این است که برای 712 مدرسه سمای فعال در کل کشور، زیرساخت مناسبی را برای برگزاری کلاس‌های آنلاین به صورت روزانه برگزار کنیم.

آزادیان با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات در مدارس سما تصریح کرد: درحال حاضر اولویت اصلی ما اتمام دروس سال تحصیلی براساس بودجه بندی وزارت آموزش و پرورش است؛ مدارس سما در حوزه برگزاری امتحانات تابع تصمیمات وزارت آموزش و پرورش است و به لحاظ مفاد آموزشی خوشبختانه با کمبود مواجه نبوده‌ایم. پیش بینی ما این است که تا 10 خردادماه تمامی محتوای آموزشی مدارس براساس بودجه بندی به اتمام برسد.

رئیس ستاد آموزش غیرحضوری مدارس سما افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خوشبختانه زیرساخت‌های مناسبی را برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری و غیرحضوری را دارد؛ مدارس سما نیز باتوجه به زیرساخت‌های موجود، آمادگی برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری و آنلاین را دارد.

وی درباره وضعیت دروس عملی دانشکده‌های فنی سما بیان کرد: در این حوزه تابع بخش‌نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد هستیم؛ در این بخش‌نامه تاکید شده در صورت امکان پس از پایان ترم جاری، کلاس‌های دروس فنی در ماه اول تابستان به صورت فشرده برگزار شود. البته بخشی از دروس عملی امکان آموزش غیرحضوری را دارند به همین دلیل بخش‌نامه‌ای را منتشر خواهیم کرد آموزش این بخش ازدروس را با همکاری واحد الکترونیک از اواخر این هفته آغاز کنیم.

آزادیان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای دانش آموزان کنکوری و پایه دوازدهم گفت: ما تمهیدات ویژه‌ای را برای دانش آموزان کنکوری در نظر گرفته‌ایم و تمامی امکانات را بسیج کرده‌ایم تا دانش آموزان پایه دوازدهم در ابتدا بودجه بندی دروس سال دوازدهم را به اتمام برسانند و پس از آن، فعالیت‌های مشاوره‌ای و خدمات آموزشی را به صورت مستمر در بستر سیستم آموزشی دان و پلتفرم اختصاصی واحد الکترونیک ادامه دهند.

رئیس ستاد مرکزی آموزش غیرحضوری مدارس سما در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان سما می‌توانند همانند دانشجویان از سیستم آموزشی «دان» برای آموزش دروس استفاده کنند؛ این سیستم دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که کار را برای دانش آموزان راحت تر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068734

وب گردی

وب گردی