ساخت سیستم  اندازه‌گیری محتوای آب/ باید دید جامعه را نسبت به کالای ایرانی تغییر داد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ازطراحی و ساخت نخستین سیستم ایرانی اندازه گیری محتوای آب به روش کارل فیشر در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون 60درصد نیاز بازار از طریق این شرکت تامین می‌شود.

بهزاد زرین خامه مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با فعالیت اصلی این شرکت اظهار کرد: این شرکت کار خود را از سال 1391 و با معرفی نخستین سیستم ایرانی اندازه گیری محتوای آب به روش کارل فیشر به بازار آغاز کرد و از آن هنگام تاکنون به طراحی و تولید انواع بیشتری از دستگاه‌‎های مدرن مورد نیاز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و کنترل کیفی در چند حوزه مختلف شامل کروماتوگرافی، داروسازی صنعتی و الکتروشیمی اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: دستگاه Dan Chrom نخستین HPLC ایرانی است که برای اندازه گیری کمی و کیفی مواد در دارو سازی و تولید مواد شوینده کاربرد دارد. این شرکت دانش‌بنیان تنها تولید کننده این محصول در کشور است. قیمت این دستگاه نسبت به نمونه مشابه خارجی یک پنجم است. همچنین دستگاه کارل فیشر یکی از دیگر از محصولات این شرکت است که برای اولین بار در کشور تولید شده است و این دستگاه برای اندازه گیری آب در نفت، مواد شیمیایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیاز سالانه بازار به این محصول را حدود 100 دستگاه عنوان کرد و گفت: ما براساس نیاز مشتریان این دستگاه‌ها را تولید و روانه بازار می‌کنیم. گفتنی است این شرکت قابلیت این را دارد که 60درصد بازار را تامین کند.

زرین خامه تأکید کرد: 90درصد تجهیزات این دستگاه‌ها با دانش فنی بومی سازی شده است تنها یکسری قطعات الکترونیک از خارج وارد می‌شود.

وی درباره شعار جهش تولید گفت: نام‌گذاری سال با این نام کار خوبی است؛ اما برای تحقق جهش تولید در کشور باید دید افراد مختلف جامعه را نسبت به جنس ایرانی تغییر داد تا همان انتظاری که از جنس خارجی دارند از کالای داخلی نیز داشته باشند. همچنین در کنار این موضوع باید از واردات کالای مشابه جلوگیری شود. حمایت از گمرک بودجه ها افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068781

وب گردی

وب گردی