گزارش آ اس از روزهای سخت رئال مادرید و بارسا!

آ اس می‌گوید رئال مادرید به دنبال کاهش دوباره دستمزد بازیکنان خود است. کاهشی به غیر از کاهش دستمزد این فصل که برای فصل آینده برنامه‌ریزی شده.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، روزنامه اسپانیایی آ اس امروز صفحه اول خود را به احتمال کاهش مجدد دستمزد بازیکنان رئال مادرید اختصاص داده. درحالیکه بازیکنان رئال چندی پیش به دلیل بحران مالی ناشی از اپیدمی کرونا با کاهش 10درصدی دستمزدشان موافقت کردند، آ اس می‌گوید کاهش جدید برای فصل آینده برنامه‌ریزی شده و میزان آن 30 درصد خواهد بود.

بر اساس اعلام آ اس، این کاهش 30 درصدی حقوق و دستمزد علاوه بر بازیکنان و کادر فنی، مسئولین رده‌بالای باشگاه را هم شامل می‌شود ولی دیگر کارمندان باشگاه که تعدادشان به 800 نفر بالغ می‌شود از این کاهش حقوق معاف هستند. آ اس مدعی است رئال تنها تیمی نخواهد بود که مجبور به این کاهش می‌شود و دیگر تیمهای اسپانیایی هم دیر یا زود چاره‌ای جز این نخواهند داشت. اما باشگاه‌هایی که درآمد بیشتری از بلیط‌فروشی و اسپانسرها دارند بیشتر از سایرین با مشکل مالی مواجه هستند.

رئال مادرید در بودجه امسال، درآمد خود 822 میلیون یورو تخمین زده بود. این درآمد به چهار حوزه تقسیم می‌شد؛ 161 میلیون یورو از پرداخت حق عضویت اعضا و بلیط فروشی، 109 میلیون یورو از رقابتهای بین‌المللی و بازی‌های دوستانه، 180 میلیون یورو از حق پخش تلویزیونی و 371 میلیون یورو از اسپانسرینگ و بازاریابی. از این چهار حوزه کسب درآمد، بحران کرونا همه را به شدت تهدید کرده است. رئال حتی اگر تنها 20 درصد درآمدش را از دست بدهد که این روزها خوش‌بینانه به حساب می‌آید، 165 میلیون یورو کسری بودجه خواهد داشت. این برای رئال مشکل بزرگی است چون طبق بودجه مجموع هزینه‌هایش 741 میلیون یورو خواهد بود.

به همین علت است که کاهش هزینه‌ها برای رئال حتمی و اجباری است. در حال حاضر رئال به بازیکنان تیم اول خود 283 میلیون یورو دستمزد می‌دهد. اگر این میزان سی درصد کاهش یابد، رئال 85 میلیون یورو صرفه‌جویی خواهد کرد. رئال مادرید معتقد است با کاهش 30 درصدی دستمزد و حقوق کادر فنی و مدیران رده‌بالای باشگاه، 100 میلیون یوروی دیگر صرفه‌جویی خواهد کرد.

راموس و گرت بیل در حال حاضر با 14.5 میلیون یورو بیشترین دستمزد را از رئال می‌گیرند و در صورت اجرای این کاهش 30 درصدی دستمزدشان به چیزی حدود 10 میلیون یورو کاهش خواهد یافت. البته رئال تنها تیمی نیست که چنین قصدی دارد و همین اواخر PSG اعلام کرده که قصد دارد دستمزد بازیکنانش را 50 درصد کاهش دهد.

بارسا هم با شرایط مشابهی روبرو است. کاردونر یکی از مدیران بارسلونا اخیرا اعلام کرده که بحران کرونا باعث شده این باشگاه تا امروز 50 میلیون یورو به دلیل عدم بلیط‌فروشی و بسته شدن موزه‌اش، 39 میلیون یورو به دلیل عدم دریافت حق پخش تلویزیونی و حدود 20 تا 25 میلیون یورو به دلیل بسته بودن فروشگاه‌هایش ضرر کند. یعنی رویهم‌رفته باشگاه کاتالان تا این لحظه با ضرری 120 تا 140 میلیون یورویی مواجه شده است.

آ اس می‌گوید هیات مدیره بارسلونا در حال تنظیم بودجه‌ای برای سال آینده است که میزان درآمدهایش 250 میلیون یورو کمتر از امسال خواهد بود. در این شکی نیست که روزهای سخت و صرفه‌جویی برای فوتبال در راه است. یکی از اولین گزینه‌های هر باشگاه برای این دوران ریاضت اقتصادی، کاهش دستمزدهای درون باشگاه است.

کد خبر: 1068783

وب گردی

وب گردی