شرکت‌های دانش‌بنیان به کمک صنعت برق کشور می‌آیند

با اعلام نیازمندی های صنعت برق از سوی توانیر، از شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارتاپ‌های سراسر کشور که در این زیست بوم فعال هستند دعوت شده تا در رفع این نیازمندی‌ها مشارکت داشته باشند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از سوی شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران «توانیر»اولویت‌های پژوهشی این شرکت در بخش انتقال برق اعلام شد که از جمله این نیازهای فناورانه می‌توان به مواردی چون "دستیابی به دانش فنی دستگاه اسپکتروسکوپی"، "دستگاه اندازه گیری پاسخ فرکانسی"، "دستگاه اندازه گیری پارامترهای پلاریزاسیون عایقی" اشاره کرد.

در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش بنیان و فناور را ترغیب کرده است تا توان فنی خود را برای توسعه فناوری‌های مورد نیاز صنعت برق به کار ببرند.

پیش از این در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با عنوان توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری حوزه آب و برق، میان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو، بر افزایش تولید محصولات «ایران ساخت» در حوزه آب و برق تاکید شده بود.

ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرده بود که ظرفیت‌های خوبی در حوزه آب و برق برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و بازار فوق‌العاده این حوزه پذیرای فعالیت این شرکت‌ها و ایده‌های نیروی جوان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068784

وب گردی

وب گردی