کشف محموله مهمات و سلاح جنگی در خرمشهر

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از اجرای عملیات موفقیت آمیز مرزبانان خوزستان علیه قاچاقچیان سلاح و کشف محموله مهمات جنگی در حوزه هنگ مرزی خرمشهر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار لطفعلی پاکباز گفت: مرزبانان هنگ مرزی خرمشهر روز گذشته در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل اخبار واصله از قصد قاچاقچیان مبنی بر ورود یک محموله سلاح و مهمات جنگی از مرز ساحلی اروند به کشور مطلع شده و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با پایش‌های دقیق و بررسی تحرکات منطقه، موفق شدند محل نفوذ قاچاقچیان را شناسایی و بلافاصله چند اکیپ عملیاتی هنگ مرزی خرمشهر و گروهان شلمچه جهت انسداد معابر وصولی اعزام و با اجرای یک عملیات برنامه ریزی شده و کمین هدفمند موجب غافلگیری اشرار شدند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: قاچاقچیان که خود را در تنگنای ماموران دیدند با استفاده از پوشش نیزاری منطقه و تاریکی هوا متواری شدند که پس از اقدامات تامینی وکاوش منطقه ۱۰ جعبه پلمب ۷۰۰ تایی، مجموعا ۷ هزار فشنگ جنگی سلاح کلاش کشف شد.

سردار پاکباز با اشاره به عزم جدی مرزبانان خوزستان برای مقابله با مخلان امنیت در نوار مرز، افزود: پس از چند ساعت گشت زنی و رصد اطلاعاتی منطقه دو قاچاقچی عامل این پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: امروز مرزبانان و مرزنشینان خوزستان بیش از همیشه در کنار هم برای حفظ و حراست از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب کشور تلاش خواهند کرد و با هرگونه اعمال سودجویانه و خرابکارانه در نوار مرزی قاطعانه برخورد خواهند کرد.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: در این زمینه پرونده اولیه تشکیل و متهمان به همراه مهمات کشف شده تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068795

وب گردی

وب گردی