ذوالفقارنسب: بیش از ۳۰ درصد بازیکنان خارجی لیگ ما بی‌کیفیت هستند

بیژن ذوالفقارنسب، پیشکسوت فوتبال کشورمان از تصمیم وزارت ورزش و جوانان در منع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در جذب مربیان و بازیکنان خارجی استقبال کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، بیژن ذوالفقارنسب درباره تصمیم وزارت ورزش و جوانان برای ممنوعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای جذب مربیان و بازیکنان خارجی گفت: اگر این تصمیم براساس تحقیقات و تحلیل مدیریتی و اقتصادی باشد، از آن استقبال می‌کنم، چون مدیران ما در این زمینه خیلی کم دخالت می‌کنند. این دو باشگاه این همه به مسیر خود ادامه دادند و کارها روی دور معیوبی چرخیده است. هزینه کلانی در این بخش صورت گرفته، اما نتایج جالبی به دست نیامده و اثر خوبی بر جای نگذاشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قانون می‌تواند موجب عدم نتیجه‌گیری دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا شود یا خیر، اظهار داشت: این موضوع می‌تواند در مسابقات آسیایی مؤثر باشد، اما نتایج آن در طولانی‌مدت مشخص خواهد شد. هر دو باشگاه بدهی زیادی دارند که باید به آن رسیدگی شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به ورود بازیکنان بی‌کیفیت به فوتبال ایران در سال‌های گذشته تصریح کرد: تعدادی از باشگاه‌های ما در سال‌های اخیر، بازیکنان خارجی خوبی نگرفته‌اند و واسطه‌ها بازیکنان بی‌کیفیتی وارد فوتبال کشور کردند. می‌توان گفت بیش از 30 درصد بازیکنانی که در سال‌های اخیر وارد ایران شدند، کیفیت خوبی نداشتند که به جای آنها می‌توانستیم از جوانان خود استفاده کنیم. در این مدت، جریان‌های دیگری در فوتبال کشور به نفع رسیدند تا اینکه فوتبال ما سود ببرد.

ذوالفقارنسب درباره اعلام آمادگی فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2027 و امکانات فعلی فوتبال کشور بیان کرد: اگر ایران میزبان جام ملت‌های آسیا شود، بازی‌ها در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و همه دیدارها در تهران نخواهد بود. تعدادی از شهرهای ما ورزشگاه‌های استانداردی دارند و مردم هم به خوبی از مسابقات استقبال می‌کنند، اما آنها نه هتل مناسب دارند، نه فرودگاه مناسب و نه قابلیت برگزاری مسابقاتی در این سطح.

وی با بیان اینکه میزبانی فقط به زیرساخت‌های ورزشی مربوط نیست، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم اگر میزبانی چنین تورنمنتی را کسب کنیم، قطعاً به نفع ورزش کشور خواهد بود، چرا که بالاجبار باید اقداماتی چون ساخت اماکن ورزشی، هتل‌ها و خوابگاه‌های مجهز بسازیم. امیدوارم در صورت میزبانی جام ملت‌های آسیا، دولت و وزارت ورزش و جوانان کمک کنند تا زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.

رئیس کانون مربیان فوتبال ایران درخصوص اظهارات پرویز مظلومی که گفته بود کسی کانون مربیان فوتبال ایران را تحویل نمی‌گیرد، بیان کرد: مظلومی مربی خوشنامی است و حتماً روی موضوعاتی که او گفته بحث خواهیم کرد. در این باره بعداً توضیح می‌دهم.

کد خبر: 1068827

وب گردی

وب گردی