پاسخ انگلیس به شیوع کرونا از اسپانیا و ایتالیا ضعیف‌تر است

29 درصد از شرکت‌کنندگان یک نظرسنجی در انگلیس معتقدند دولت این کشور دربرابر مهار شیوع ویروس کرونا از دیگر کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا و اسپانیا ضعیف‌تر عمل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، نتایج یک نظرسنجی نشان داد، اغلب مردم انگلیس باور دارند عملکرد دولت این کشور از دیگر کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا و ایتالیا ضعیف‌تر است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، از دیدگاه مردم انگلیس تنها آمریکا شرایطی بدتر از این کشور را به‌لحاظ وضعیت شیوع ویروس کرونا تجربه می‌کند. این در حالی است که نظرسنجی مربوط به دو هفته پیش نشان می‌داد انگلیس اقدامات موثری نسبت به ایتالیا و اسپانیا جهت مهار ویروس کرونا انجام داده است.

هفته گذشته مرکز آمار ملی انگلیس اعلام کرد این شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور، از آمار مربوط به ایتالیا و اسپانیا فراتر رفته است. طبق آمار این مرکز تا دوم ماه می (۱۳ اردیبهشت)، ۲۹۶۴۸ نفر در انگلیس و ولز در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. با اضافه کردن قربانیان این بیماری در اسکاتلند و ایرلند شمالی، رقم کلی افرادی که بریتانیا جان خود را از دست داده بودند به ۳۲۳۱۳ نفر رسید.

طبق نظرسنجی جدیدی که مرکز «آپینیوم» برای روزنامه گاردین انجام داده است، ۲۹ درصد از شهروندان انگلیسی معتقدند عمکرد این کشور از ایتالیا و اسپانیا ضعیف‌تر است و ۲۵ درصد عملکرد دولت انگلیس را بهتر توصیف کرده‌اند.

همچنین شرکت‌کنندگان، نسبت به دو هفته قبل، به میزان بیشتری معتقدند انگلیس در مقایسه با کره جنوبی و ژاپن و استرالیا ضعیف‌تر عمل کرده است.

میزان قابل قبول دانستن اقدامات دولت انگلیس برای مهار ویروس کرونا نیز از زمان شروع این نظرسنجی‌ها در ماه مارس (اسفند) به کم‌ترین حد رسیده است.

بر اساس نتایج به‌دست آمده از جدیدترین نظرسنجی، ۶۰ درصد مردم انگلیس نحوه اجرای آزمایش تشخیصی ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را نامناسب دانسته‌اند. همچنین کمتر از ۱۰ درصد شرکت‌کنندگان با بازگشایی مدارس، ادارات و فروشگاه‌های عرضه کننده اقلام غیرضروری موافق هستند.

علاوه بر این، ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی تمایلی به رفتن به رستوران نداشته و ۵۵ درصد نیز حاضر به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیستند.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت انگلیس تا روز یکشنبه ۳۱ هزار و ۵۸۷ نفر در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بیش از هزار مورد بیشتر از آمار مربوط به ایتالیا و بیش از 4 هزار مورد بیشتر از آمار مربوط به اسپانیا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068848

وب گردی

وب گردی