گرامیداشت متفاوت هفتاد و دومین سالگرد «یوم النکبه» در سایه شیوع کرونا

رئیس کمیته عالی یادبود یوم‌النکبه اعلام کرد، به دلیل شیوع کرونا فعالیت‌‌های ویژه این روز به صورت مجازی به همراه برافراشتن پرچم‌های سیاه و سردادن تکبیر از بلندگوی مساجد و امثال آن خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «احمد ابوهولی» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، هفتاد و دومین سالگرد «یوم النکبه» به دلیل شیوع کرونا شامل فعالیت‌های مردمی هر ساله نمی‌شود.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، ابوهولی که ریاست کمیته عالی یادبود یوم‌النکبه را بر عهده دارد، اعلام کرد، بنا به دستور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فعالیت‌های ویژه سالروز یوم النکبه به صورت مجازی و در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

وی افزود: این فعالیت‌ها در پانزدهم ماه جاری میلادی (مه) با برافراشتن پرچم فلسطین و پرچم‌های سیاه بر پشت‌بام‌ها، نواختن مارش عزا در ساعت ۱۲ (به وقت محلی)، مکث به مدت ۷۲ ثانیه به تعداد گذشت سال‌ها از یوم النکبه، سر دادن تکبیر از بلندگوهای مساجد و به صدا درآوردن ناقوس‌های کلیسا خواهد بود.

ابوهولی از برنامه‌های ویژه رادیو و تلویزیون فلسطین به این مناسبت خبر داد و افزود، پوسترها، مستندها و گفت‌وگوها با افراد سالمند که اطلاعاتی از مسأله آوارگان دارند، به دو زبان انگلیسی و عربی از ۱۵ مه تا ۲۲ مه پخش خواهد شد.

علاوه بر آن، کمپینی در شبکه‌های اجتماعی در راستای درخواست برای محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات هفتاد ساله راه خواهد افتاد.

رژیم صهیونیستی ۱۵ مه سال ۱۹۴۸، ۷۸ درصد از خاک فلسطین یعنی تمام آن به استثنای کرانه باختری و غزه را اشغال کرد و هر ساله در این تاریخ اهالی اردوگاه‌ها، روستاها و شهرهای فلسطینی به همراه دیگر فلسطینی‌های مقیم خارج با برگزاری فعالیت‌های مختلف بر رد اشغالگری تأکید می‌کنند. برخی آوارگان فلسطینی با گذشت ۷۱ سال از این موضوع همچنان کلید خانه‌های قدیمی خود را نگه داشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068852

وب گردی

وب گردی