فقط رژیم سرکش آمریکا می‌تواند به نقض قوانین بین‌المللی افتخار کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعای پامپئو درباره خروج آمریکا از برجام گفت: فقط یک رژیم سرکش می‌تواند به زیرپا گذاشتن تعهدات بین‌المللی خود و نقض قوانین بین‌المللی افتخار کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) در واکنش به توئیت مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره دومین سالگرد خروج آمریکا از برجام در صفحه توئیترش نوشت: «فقط یک رژیم یاغی و سرکش بدون هیچگونه حس مسئولیت پذیری اخلاقی، می‌تواند به زیرپاگذاشتن تعهدات بین‌المللی خود و نقض قوانین بین‌المللی افتخار کند.»

وی افزود: «سخنان من را به یاد بسپارید، هشتم می ۲۰۱۹ (زمان خروج آمریکا از برجام) فضاحت و رسوایی ابدی برای حاکمیت آمریکا باقی خواهد ماند.»

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که بعد از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای، آمریکا امن‌تر شده است.

پامپئو در صفحه توئیتر خود، با اشاره به سالروز خروج آمریکا از برجام، نوشت: «دو سال پیش، دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) تصمیم جسورانه خروج از توافق [هسته‌ای] ایران را اعلام کرد تا جهان را از خشونت‌ها و تهدیدات هسته‌ای ایران حفظ کند».

وی در ادامه ادعاهای خود و بر خلاف گفته تحلیلگران و نتایج نظرسنجی‌های مختلف در آمریکا، گفت: «امروز، آمریکایی‌ها و خاورمیانه در مقایسه با زمانی که اگر ما در برجام می‌ماندیم، در صلح بیشتری هستند».

به گزارش فارس، ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ (هشتم می ۲۰۱۹) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که پیش از این چندین بار ضمن انتقاد از برجام از تصمیم خود برای خروج از این توافق خبر داده بود، این تصمیم را عملی و رسما خروج آمریکا از این توافق را اعلام و پس از آن در بازه‌های زمانی تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068865

وب گردی

وب گردی