دانشجویان رشته تغذیه به اختصاص ظرفیت به پزشکان ام‌دی معترض هستند

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: سال 1404 باید 30 درصد ظرفیت به پزشکان ام‌دی (Doctor of Medicine) اختصاص یابد و آنها تخصص تغذیه بگیرند.

جلال‌الدین میرزای رزاز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اعتراض جمعی از دانشجویان رشته‌های علوم تغذیه به پیش‌‌نویس سند برآورد نیروی انسانی این رشته، اظهار کرد: چند سال پیش، بحث آمایش سرزمینی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد؛ بر اساس این طرح، برآورد نیروی انسانی مورد نیاز تا سال 1404 در کشور صورت گرفت. دانشگاه کرمان نیز در فراخوان شرکت کرد و این وظیفه را به‌عهده گرفت.

وی ادامه داد: بررسی‌های لازم انجام شد؛ اما اکنون دانشجویان رشته‌های علوم تغذیه معترض هستند؛ چون در طرح آمده تا سال 1404 باید 30 درصد ظرفیت به پزشکان ام‌دی (Doctor of Medicine) اختصاص یابد و آنها تخصص تغذیه بگیرند تا بتوانیم تغذیه بالینی را در کشور بهبود ببخشیم. این موضوع با اعتراض دانشجویان رشته‌های علوم تغذیه مواجه شد؛ چراکه حدود 8 تا 9 هزار فارغ‌التحصیل رشته تغذیه داریم.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور خاطرنشان کرد: هویت فارغ‌التحصیلان تغذیه، رشته‌ای است که برای آن کنکور داده و چند سال در دانشگاه درس خوانده‌اند. البته طرح فعلاً در حد پیش‌نویس است و بورد تغذیه و انجمن‌ها باید نظر بدهند. ما در انجمن تغذیه ایران و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور نظرات خود را ارائه داده‌ایم.

رئیس انجمن تغذیه ایران بیان کرد: در نهایت فکر می‌کنم این اتفاقات منجر به بازبینی در طرح و ایجاد نگرشی جدید شود. دو بورد تهران و کشوری نیز هستند که هر دو نامه‌های خود را به وزارت بهداشت ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به واکنش معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مشکل خاصی وجود ندارد و علی‌اکبر حقدوست فقط درباره این موضوع صحبت کرده و از جمع‌آوری نظرات نهادهای تخصصی علوم تغذیه برای حل مشکل خبر داده است.

رئیس دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان تأکید کرد: این موضوع اصلاً به انستیتو تغذیه ارتباطی ندارد و مشکلی بین دانشگاه کرمان و وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068898

وب گردی

وب گردی