بدون تضمین سلامتی بازی نمی کنیم

تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتری در نامه‌ای به سازمان لیگ خواستار تعطیلی کامل مسابقات شدند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، جمعی از مدیران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران که چندی پیش تأکید به تعطیلی کامل مسابقات به منظور عدم ابتلای بازیکنان و اعضای تیم‌ها به ویروس کرونا و همچنین پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه داشتند، امروز در یک نامه رسمی درخواست خود را اعلام کردند.

در نامه‌ای که تعدادی از مدیران عامل باشگاه‌ها به سازمان لیگ آمده است:

بیانیه مشترک باشگاه‌های فوتبال

مسئولان باید تضمین دهند که در صورت شروع مسابقات هیچ بازیکنی کرونا نمی‌گیرد!

ما جمعی از باشگاه‌های فوتبال در کشورمان، طی این نامه از متولیان امر و تصمیم گیرندگان تضمین می‌خواهیم که در صورت آغاز تمرینات و پیگیری مسابقات، هیچ یک از بازیکنان و اعضای هیچ تیمی کرونا نخواهند گرفت. اینکه در صورت شروع تمرینات، بیماری کرونا ویروس به یک قدمی فوتبال می‌رسد، یک واقعیت تلخ است و از طرفی، با توجه به اینکه فوتبال یک فعالیت ورزشی گروهی است، نمی‌توان نسخه مشترک با سایر رشته‌های ورزشی را برای آن پیچید.

کانون مربیان ایران و اکثر باشگاه‌های ایرانی، طی نامه‌هایی خواستار لغو کامل مسابقات شده‌اند و روز به روز شاهد پایان مسابقات فصل جاری در لیگ‌های معتبر اروپایی هم هستیم که البته ضررهای مالی سنگینی برای آنان به دنبال دارد؛ ولی با مد نظر قرار دادن شرایط فوتبال در کشورمان از نظر اسپانسر، حق پخش تلویزیونی، هزینه‌های سفر و ... به این نکته می‌رسیم که فوتبال ایران در صورت تعطیلی، زیان مالی به دنبال نخواهد داشت و شاید باعث بهبود وضعیت باشگاه‌ها هم شود.

با کمی تأمل، به این نتیجه می‌رسیم که برگزاری مسابقات در این شرایط کنونی که بسیاری از هموطنان‌مان عزادار هستند و یا عزیزان‌شان بر روی تخت بیمارستان‌ها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، صرفاً برای رفع تکلیف و پُر کردن تقویم ورزشی کشور است که عواقب شوم و خطرناکی به دنبال خواهد داشت؛ عواقبی همچون مصدومیت شدید بازیکنان به دلیل عدم آمادگی و فشردگی مسابقات کرونا، کرونایی شدن ورزشکاران و پایان عمر فوتبالی آنان، تحت الشعاع قرار گرفتن فصل آینده مسابقات و ... که به هیچ عنوان قابل جبران نخواهد بود.

اگر ورزشکاران در این شرایط در تمرینات و مسابقات حضور نیابند، چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ به زور آنان را به کشمکش با کرونا دعوت خواهید کرد؟ یا به خاطر اینکه به سلامتی خود و خانواده‌شان ارزش قائل شده‌اند، جریمه‌شان می‌کنید؟ با شرایطی مواجه خواهیم شد که کوهی از مشکلات در این فوتبالِ مشکل‌دار به وجود خواهد آمد.

ما به‌عنوان تعدادی از باشگاه‌های ایرانی، بدون توجه به جایگاه تیم‌های خود در جدول‌های رده‌بندی، به خاطر سلامت جامعه، از شما تصمیم گیرنده‌های فوتبال درخواست داریم که فصل جاری را به پایان برسانید تا بار دیگر ارزش و جایگاه والای سلامت در جامعه بر همگان نمایان شود

***

حال با این درخواست از سوی تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتری، باید دید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم به تعطیلی کامل مسابقات در فاصله ۹ هفته به پایان فصل ۹۹-۹۸ می‌گیرد یا با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، مجددا بازی‌ها را شروع می‌کند.

کد خبر: 1068900

وب گردی

وب گردی