استقلال در زنجیره غذایی و گسترش مشاغل خانگی  مطالبه دانشجویان است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: استقلال در زنجیره غذایی و صنعت کشاورزی، کارآفرینی و اشتغال جوانان و گسترش مشاغل خانگی از جمله دغدغه‌های دانشجویان در محضر رهبر انقلاب است.

علی مظفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدار رمضانی هرساله مقام معظم رهبری با دانشجویان گفت: جریان دانشجویی همیشه نسبت به مسائل خرد و کلان جامعه و کشور دغدغه‌مند بوده و رهبر انقلاب نیز هر ساله در دیدارهای ماه مبارک و روز دانشجو با دقت به ایده‌ها، راهکارها و مطالبات دانشجویان گوش می‌دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما در دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان در ماه رمضان تریبون برای صحبت داشتید چه مطالبه‌ای را مطرح می‌کردید، گفت: حوزه اقتصاد، رونق و جهش تولید در صدر مطالبات دانشجویان از مسئولان قرار دارد؛ زیرا اگر به ظرفیت‌ها و تولیدات داخلی توجه کافی شود بیشتر مشکلات و معضلات حوزه اقتصادی و معیشتی جامعه حل خواهد شد.

ایران در صنعت غذایی وابسته به خارج است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: تهدیدات زیست محیطی از دیگر مسائلی است که دانشجویان کاهش یا رفع آن را از دولت‌مردان مطالبه دارند. خطر اضافه کردن تراریخته‌ها به مواد غذایی و تاثیرات سوء آن بر سلامتی نسل‌های آینده باید مطرح و مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی با تاکید بر ایجاد استقلال در صنعت غذایی ادامه داد: بسیج دانشجویی علوم و تحقیقات به صورت تخصصی بر موضوع امنیت غذا تحقیق و پژوهش انجام می‌دهد. متاسفانه بیش از 90 درصد صنعت غذایی ایران وابسته به خارج است. وابستگی غذایی برای امنیت کشور بسیار خطرناک بوده زیرا اگر آمریکا و کشورهای اروپایی روزی قصد تحریم یک‌جانبه در این صنعت را بکنند در واقع زندگی مردم فلج خواهد شد.

مظفری اضافه کرد: نظارت ضعیف بر صنعت کشاورزی، صادرات مواد خام و اولیه غذایی با هزینه‌های اندک و بها ندادن به علم روز کشاورزی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر وابستگی غذایی ایران به خارج است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به خودکفایی در زنجیره ارزش غذایی در کشور بیان کرد: گسترش و به روز رسانی صنعت کشاوزی علاوه بر اینکه وابستگی مواد غذایی کشور را کاهش می‌دهد باعث ایجاد کارآفرینی و اشتغال حداقل 2 میلیون جوان در کشور خواهد شد.

کوتاهی دولت در گسترش مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی

وی ادامه داد: رفع قوانین دست و پا گیر و فرآیند اداری برای صدور برخی از مجوزها مانع از مراجعه کردن جوانان به اشتغال‌های زود بازده و کارآفرینانه می‌شود که امید است به رفع این مشکل، شاهد کاهش آمار بیکاری جوانان در کشور باشیم.

مظفری با اشاره به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: ایجاد مشاغل خانگی و رونق در تولیدات محلی در استا‌ها در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی مهم است که متاسفانه با وجود تاکید مقام معظم رهبری، برخی مسئولان به این راهکار برون رفت از رکود اقتصادی توجه چندانی ندارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات عنوان کرد: دانشجویان جهادگر در ماه‌هایی که کشور درگیر ویروس کرونا بود با فعالیت‌های شبانه‌روزی به کمک دولت، مردم نیازمند و کادر درمانی شتافتند که مناسب است از آنها نیز در این دیدار یاد و از زحمات بی منت‌ دانشجویان تشکر شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان مُحبتی کمیاب در دنیا است که امیدواریم جریان دانشجویی از این فرصت به خوبی استفاده کرده و موضوعات مهم کشور را به دور از مصلحت اندیشی، خدمت رهبر انقلاب بیان کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068913

وب گردی

وب گردی