برج میلاد چه زمانی بازگشایی می شود؟/ افزایش مسافران حمل و نقل عمومی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به افزایش مسافران حمل و نقل عمومی طی روزهای اخیر گفت: استفاده همه مسافران از ماسک و دستکش نیاز به فرهنگسازی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران ،درباره زمان بازگشایی برج میلاد گفت: این موضوع باید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به شهرداری ابلاغ شود که هنوز این مسأله انجام نگرفته است.

وی افزود: برج میلاد مکان عمومی محسوب می‌شود و رفت و آمد شهروندان در صورت بازگشایی آن باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

رئیس کمیته ویژه نظارت بر فعالیت‌های مقابله با کرونا در شورای شهر ادامه داد: همزمان با بازگشایی تدریجی بسیاری از مراکز در تهران فعالیت برج میلاد نیز آغاز خواهد شد و شهرداری تابع دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این بازگشایی تا ابتدای تابستان انجام می‌گیرد،‌گفت: در صورتی که روند شیوع کرونا همچنان کاهشی باشد و آمار مبتلایان کمتر شود شاید بازگشایی برج میلاد حتی زودتر از تابستان باشد.

نوری از برگزاری جلسه کمیسیون سلامت و محیط زیست با حضور برخی از مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک خبر داد و گفت: مدیران مترو، اتوبوسرانی و همچنین ستاد معاینه فنی در این جلسه حضور داشتند.

وی گفت: در حال حاضر بخش زیادی از شهروندان هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی استفاده از ماسک و دستکش را مدنظر قرار داده‌اند ولی لازم است که از طریق فرهنگ‌سازی آمار شهروندانی که پروتکل‌های بهداشتی را کاملاً رعایت می‌کنند به 100 درصد برسانیم.

عضو شورای شهر تهران از افزایش آمار مسافران مترو و اتوبوس طی روزهای گذشته خبر داد و گفت:‌مدیران شهری در جلسه کمیسیون سلامت نیز این موضوع را مطرح کردند و قرار شد موضوع ضدعفونی و رعایت پروتکل‌ها بسیار جدی و قوی اجرایی شود.

نوری گفت: در پایانه‌های اتوبوسرانی تعداد مسافران به دلیل شیوع کرونا نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته ولی با مدیریت کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی غرفه‌های این پایانه‌ها نیز به تدریج بازگشایی خواهند شد.

وی با اشاره به نصب علائم فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های شرکت واحد باید خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدانند و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی در مورد آمار مبتلایان به کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: تعداد مبتلایان در این حوزه نسبت به گذشته کاهش یافته و تعداد فوتی‌ها نیز اندک است البته در اتوبوسرانی متاسفانه دو راننده به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند که یکی از آنها بیماری زمینه‌ای داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068927

وب گردی

وب گردی