نخبگان دانشگاهی و صنعتی درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند/ آمادگی دانشگاه آزاد در تامین قطعات خودروسازان کشور

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توافقات مطلوبی با گروه خودروسازی سایپا صورت گرفته و قرار است که قسمتی از برون‌سپاری قطعات یدکی این شرکت خودروسازی، به دانشگاه آزاد محول شود.

لاله ملک نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره همکاری‌ها و تفاهم‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با سایر نهادها و صاحبان صنعت اظهار کرد: باتوجه اینکه نخستین تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی توسط ریاست عالی دانشگاه با وزارت دفاع منعقد شده، اکنون بیشترین تمرکز دانشگاه روی تقویت و انجام امور عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه هستیم.

وی افزود: اکنون در مذاکراتی که انجام شده، قراردادی به مبلغ 700 میلیارد ریال در دو گام مجزا با صنایع دفاعی مصوب شده است. گام سوم همکاری‌های دانشگاه آزاد با صنایع دفاعی نیز درحال انجام است.جلسات متعددی با صاحبان صنایع فولاد، نفت و خودروسازی برگزار شده است.

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: توافقات مطلوبی با گروه خودروسازی سایپا صورت گرفته و مقرر شده قسمتی از برون‌سپاری قطعات یدکی را به دانشگاه آزاد اسلامی محول شود. این دانشگاه با 400 واحد دانشگاهی مجهز به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی می‌تواند پاسخگوی نیازهای صنایع سنگین کشور باشد.

ملک نیا دانشگاه آزاد را دانشگاه غیرمتمرکز و گسترده در کل کشور تلقی کرد و گفت: باتوجه به ویژگی فوق‌العاده دانشگاه در اقصی نقاط کشور، می‌توانیم از صنایع مختلف ایران پروژه‌ها را جذب و چالش‌های صنایع آن منطقه را رفع کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد تمرکززدایی و دیدگاه حل مشکلات در سطح استانی و منطقه‌ای عمل می‌کند و با بسیج تجهیزات و نیروی انسانی نخبه و متخصصان صنعتی به‌دنبال خلق فرصت‌هاست.

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن نیروهای متخصص صنعتی و مهارت محور در کنا نخبگان دانشگاهی، سطح کیفی خدمات تخصصی را افزایش می‌دهد و با تشکیل گروه‌های کامل، می‌توانیم آنچه که مورد نیاز صنعت شناخته می‌شود را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069005

وب گردی

وب گردی