تشریح فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد استان گلستان در حوزه مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی واحدهای دانشگاهی این استان در حوزه مبارزه با کرونا را تشریح کرد.

حجت الاسلام علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های واحدهای دانشگاهی این استان در حوزه مبارزه با کرونا اظهار کرد: تولید ماسک نانو(سوپر ماسک)ضد کرونا توسط شرکت دانش بنیان هومهر مستقر در مرکز رشد واحد گرگان، اولین اقدامی بود که در حوزه مبارزه با کرونا انجام شد. همچنین پس از اخذ مجوز نهایی، با اسپانسری شرکت صنایع برتر مقرر شد تا 4 هزار عدد ماسک تهیه و در اختیار یونیسف به عنوان کمک‌های بشر دوستانه قرار گیرد.

وی افزود: تهیه و تولید محلول ضد عفونی کننده دست و سطوح در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی واحد گرگان، تولید روزانه 900 عدد گان و 2 هزار ماسک توسط دانشجویان سمای علی آباد کتول و کارکنان واحد علی آباد برای استفاده کادر درمان بیمارستان‌های ویژه کرونا نیز جزو اقداماتی بود که در گام‌های بعدی انجام شد.

طاهری ادامه داد: دستگاه ضد عفونی کننده مه پاش محیط با پاشش بالا نیز توسط دانشجویان و اعضای هیئت علمی واحد گنبد مورد بهره برداری قرار گرفت؛ همچنین برای تامین بخشی از نیازهای بیمارستان های استان، 2 هزار عدد گان پزشکی و ماسک در واحد آزاد شهر تهیه و تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: طی این مدت غربالگری روزانه 2 هزار نفر در طرح ملی سلامت توسط دانشجویان بسیجی واحد بندرگز صورت گرفت. دانشجویان پرستاری واحدهای استان در خط مقدم مقابله با کرونا نیز حضور فعالی داشتند.

وی تصریح کرد: تامین محلول‌های شوینده و گندزدا و ضدعفونی کننده دست و همچنین تجهیزات لازم برای ضدعفونی ساختمان اداری، خوابگاه‌ها، سالن های ورزشی، کتابخانه، سلف سرویس، واحدهای استان، از دیگر فعالیت‌هایی بوده است که طی این مدت انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان درباره فعالیت‌های آموزشی واحدهای این استان بیان کرد: بلافاصله بعد از ابلاغ بخشنامه تشکیل کلاس مجازی در استان گلستان، ستاد برگزاری آموزش مجازی تشکیل شد و موارد مصوب به اطلاع همه ی واحدهای استان رسید.کمیته پشتیبانی در دو بخش اساتید و دانشجویان با حضور بیش از ۲۰ عضو هیئت علمی و کارمند شکل گرفته و جلسات متعددی برای آموزش این اعضا تشکیل شد. همچنین تیم پشتیبانی روزانه از ساعت 9 الی 18 به صورت تلفنی پاسخگوی تمامی دانشجویان و اساتید بود.

طاهری افزود: اختصاص بخش اصلی وبسایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به صفحات راهنمای آموزش مجازی برای دانشجویان و استادان و همچنین راهنمای تنظیم گوشی با سیتم عامل ios و سیستم عامل اندروید و راهنمای تنظیم کامپیوتر شخصی با لپ تاپ جهت اتصال به کلاس مجازی و چگونگی نصب نرم افزارها و نحوه کار در محیط کلاس مجازی از دیگر فعالیت‌های سخت افزاری بود.

رئیس دانشگاه آزاد گلستان یاد آور شد: واحد گرگان از اولین واحدهایی بود که فایل های راهنمای جامع برای نحوه استفاده و نیز رفع اشکالات متداول استادان و دانشجویان را ایجاد کرد که اتفاقا به عنوان مرجع آموزشی مورد توجه ی همکاران سازمان مرکزی و دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی واقع شد.

وی در پایان‌ خاطر نشان کرد: کلیه کلاس‌های آموزشی طبق جدول زمانبندی انتخاب واحد دانشجویان برگزار شده و نسخه ضبط شده آن هر روز برای استفاده دانشجویان از ساعت 8 شب الی 8 صبح در دسترس خواهد بود. با تلاش شبانه روزی همکاران محترم بیش از 90 درصد کلاس‌های دانشگاه‌های استان گلستان به صورت مجازی برگزار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069007

وب گردی

وب گردی