کشورهای ابرقدرت، در نظم نوین جهانیِ پساکرونا نقشی نخواهند داشت

مسئول مرکز بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کشورهایی که پیش از این به عنوان ابرقدرت در دنیا از آنها یاد می‌شد، قطعاً در نظم نوین جهانی نقشی نخواهند داشت.

سیدمحمود هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وِیژگی‌های دوران پساکرونا و ویژگی‌های این دوران در کشورهای غربی اظهار کرد: در دوران پساکرونا شاهد نظم جدید جهانی در دنیا خواهیم بود و کشورهای متظاهر و به‌اصطلاح ابرقدرت ماهیت‌های جدید خود را نمایان خواهند کرد.

وی افزود: حقیقت پوشالی کشورهای به ظاهر قدرتمند و بافرهنگ غربی با وقوع و شیوع ویروس کرونا عیان شده و بی‌آبرویی و ناچاری بزرگی بر آنها چیره شده است.

مسئول مرکز بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: معتقد هستیم دروان پساکرونا مقطعی است که کشورهایی که توانستند در روزهای سختی و طاقت‌فرسا خود را به تعالی برسانند و در ابعاد فرهنگ، تاب‌آوری و اقتصادی توانستند از شرایط بحران خارج شوند به شکوفایی خواهند رسید.

هاشمی با اشاره به شکست هیمنه دشمن در مقابله با شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: کشورهایی که پیش از این به عنوان ابرقدرت در دنیا از آنها یاد می‌شد قطعاً در نظم نوین جهانی از هم پاشیده خواهند شد و دیگر آن ظاهر فریبنده و با ابهت را نمی‌توانند به نمایش بگذارند. رفتارهای دریده و بی‌اخلاقی‌های غرب در دوران شیوع و پیک کرونا سیرت و صورت اصلی آنها را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: همبستگی و همدلی مردم در هنگام بروز این بحران مثال‌زدنی و دیدنی بود. این همبستگی و یکپارچگی موجب خواهد شد تا ظرفیت‌های ملت ایران در شکل‌گیری این نظم نوین جهانی همواره در صورت مسئله واقع و نقش‌آفرینی بسزایی داشته باشد. همدلی مردم ریشه در آموزه‌ها و اعتقادات ایرانی‌ها دارد که باتوجه به شرایط اخیر دنیا نمی‌توان از آن به آسانی گذشت.

مسئول مرکز بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی درباره مشارکت و همدلی اساتید واحدهای دانشگاه آزاد در طرح مواسات و کمک‌های مومنانه خاطرنشان کرد: در راستای تداوم همدلی و مواسات در بین دانشگاهیان دانشگاه آزاد کانون‌های بسیج اساتید استان‌ها نیز مأمور شده‌اند که رزمایش‌های همدلی را اجرا کنند؛ در چند روز گذشته در برخی از استان‌ها رزمایش کمک‌های مؤمنانه صورت گرفته و در بعضی از استان‌ها نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069034

وب گردی

وب گردی