راه اندازی کارگاه تولید ماسکِ 5 لایه در واحد یادگار امام خمینی(ره)

معاون پژوهش و فناوری واحدیادگار امام خمینی(ره) گفت: به پیشنهاد مرکز تحقیقات نساجی، با امکانات موجود در دانشگاه، کارگاه تولید ماسک راه¬اندازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز تحقیقات نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در راستای مشارکت در تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کووید 19 اقداماتی را آغاز کرد.

این مرکز تحقیقاتی با حمایت‌های سعید قاضی مغربی ریاست واحد و رامین محمدعلی طهرانی معاون پژوهش و فناوری واحد و به پشتوانه اعضای هیئت علمی، کارشناسان و دانش‌آموختگان گروه نساجی، توانسته نسبت به تولید ماسک تنفسی، اقدام کند.

در همین راستا رامین محمدعلی طهرانی معاون پژوهش و فناوری واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: به پیشنهاد مرکز تحقیقات نساجی، با امکانات موجود در دانشگاه، کارگاه تولید ماسک راه اندازی شد.

طهرانی ادامه داد: با انتقال چرخ های خیاطی و ماشین آلات دوخت از کارگاه نساجی به طبقه سوم ساختمان پژوهش و همچنین تامین پارچه مخصوص و سایر مواد اولیه و ملزومات تولید ماسک، فرایند تولید از اواخر فروردین ماه 1399 با حضور تعدادی از کارکنان خدوم واحد آغاز شد.

وی اظهار کرد: پارچه مورد استفاده برای تولید ماسک از نوع پارچه بیبافت پنج لایه SSMMS (اسپان -باند/ ملت بلون) گرید پزشکی از جنس پلیپروپیلن با گرماژ 25 گرمبرمترمربع است.

معاون پژوهش و فناوری واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در پایان گفت: مرکز تحقیقات نساجی این واحد دانشگاهی در حال طراحی و ساخت مکانیزم‌هایی برای افزایش فرایند تولید ماسک و افزایش کیفیت آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069035

وب گردی

وب گردی