ارائه راهکاری برای درمان سرطان روده بزرگ

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا هدفی را برای ایمونوتراپی سرطان روده بزرگ مشخص کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ایمونوتراپی سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی است. یافته‌های منتشر شده در مجله«JCI Insight» نشان داد که از طریق مسیر ایمنی درمانی جدید می‌توان تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ را درمان کرد.

ایست بازرسی‌های ایمنی با نقش جلوگیری از بین رفتن سلولهای ایمنی سالم بخش مهمی از سیستم بدن است. سلول های T سلول های سیستم ایمنی هستند که به مهاجمان خارجی مانند عفونت ها حمله و می توانند به مبارزه با سرطان کمک کنند. اما در مورد سرطان غالباً ریز محیط زیست تومور با سوء استفاده از چندین عامل از جمله فعال سازی مولکول های بازرسی راه هایی را برای جلوگیری از حمله سلول‌های T به سلول های سرطانی ایجاد می کند.

سیستم ایمنی بدن متوجه مشکلی در ریز محیط زیست تومورشده و سیگنال استرس مانند آلارمین IL-33 را ارسال می کند، که به آوردن سلول‌های ایمنی به نام ماکروفاژها (که ST2 گیرنده IL-33را بیان می کنند)کمک می کند. بنابراین ماکروفاژها با سرطان روده بزرگ مبارزه می‌کنند.

نویسندگان با استفاده از داده های ژنتیکی تومور بیمار دریافتند که عملکرد سلول T (یکی از عوامل اصلی مبارزه سرطان با استفاده از پاسخ های ایمنی سازگار) در بیماران با سطح بالای ST2 کاهش می‌یابد. محققان با استفاده از نمونه‌های بافت تومور مرکز جامع سرطان دانشگاه ایندیانا، بیان فراوانی ST2 در ماکروفاژها رادر نمونه های بافت توموری سرطان روده بزرگ از ابتدا تا انتها پیگیری کردند.

دانشمندان اعلام کردند که در تمام نمونه های بیمار ماکروفاژهای بیان کننده ST2 را شناسایی کردند به این معنا که هدف قرار دادن این ماکروفاژها ST2 به بیماری مرتبط است.

محققان همچنین در حال تحقیق در مورد درمان ترکیبی سیستم ایمنی درمانی موجود، مانند مهار کننده های ایست بازرسی PD-1 هستند که برای تقویت مستقیم سلول های T عمل می کنند و با حمله به ST2 در سلول های ماکروفاژ، سلول‌های T را با متوقف کردن مهار کننده‌ها افزایش می‌دهند.

محققان اظهار کردند که به طور بالقوه از طریق ترکیب دو ایست بازرسی در محل کار روی سلولهای مختلف ایمنی، می‌توان میزان واکنش فعلی را افزایش دهیم.

محققان قصد دارند این یافته ها را بیشتر مورد بررسی قرار داده و توسعه ST2 را برای ایمونوتراپی سرطان دنبال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069041

وب گردی

وب گردی