سازگاری نوجوانان با تغییر ناگهانی روند آموزشی زمان‌بر است/ مشکل دانش‌آموزان کم‌بضاعت برای تهیه تبلت و تلفن همراه

مدیر دبیرستان متوسطه دوره اول سمای بروجرد گفت: تغییر ناگهانی در روند آموزشی با روحیات و شرایط نوجوانان سنخیت ندارد و اندکی طول کشید که دانش‌آموزان خود را با شرایط جدید وفق دهند.

سهیلا خورشیدی مدیر دبیرستان متوسطه دوره اول سمای بروجرد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت‌های آموزشی این دبیرستان در آستانه برگزاری امتحانات اظهار کرد: دبیرستان سمای بروجرد از اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا، فعالیت‌های آموزشی را در فضای مجازی آغاز کرد؛ برای هر پایه مقطع متوسطه، یک گروه و یک کانال در فضای مجازی راه اندازی شد که کانال برای درج مطالب درسی و تولید محتوای الکترونیکی توسط دبیران و گروه‌ها برای رفع اشکال دانش آموزان بود.

وی افزود: خوشبختانه با ادامه روند آموزش مجازی درحال حاضر بیشتر کتاب‌های درسی دانش آموزان با اتمام رسیده است؛ حدود 2 تا 3 درصد مطالب درسی باقی مانده نیز تا انتهای هفته جاری به اتمام خواهد رسید.

خورشیدی ادامه داد: دبیرستان سمای بروجرد طی چندماه گذشته، آزمون‌های میان ترم را به صورت آنلاین و شفاهی در فضای مجازی برگزار کرده است؛ برگزاری آزمون‌های شفاهی عربی، زبان انگلیسی و املاء در فضای مجازی و برگزاری آزمون‌های مکتوب آنلاین در بستر گوگل و شبکه‌های اجتماعی، از جمله اقدامات خوب مدرسه در این مدت بوده است.

مدیر دبیرستان متوسطه دوره اول سمای بروجرد تصریح کرد: پس از تعطیلات عید نوروز با راه اندازی سامانه شاد از سوی وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان فعالیت‌های درسی خود را از طریق این سامانه ادامه می‌دهند. دبیران نیز به صورت روزانه کلاس‌های درسی را در سامانه شاد برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای هر پایه یک پشتیبان تعریف شده است تا وضعیت آموزشی و تحصیلی دانش آموزان، وضعیت آموزشی و روش تدریس دبیران را در هر پایه پیگیری کند؛ همچنین برای هر گروه، یک پشتیبان و مدیر تعریف شده است که مدیر گروه آنلاین شدن دانش آموزان، بارگذاری مطالب درسی و کنترل جلسات و همچنین پشتیان گروه، نحوه یادگیری و بازخوردهای دانش آموزان را پیگیری می‌کند.

خورشیدی با اشاره به برگزاری آزمون‌های دوره‌ای توسط دبیران بیان کرد: دبیران از 10 اردیبهشت‌ماه و با توجه به اتمام برخی از دروس، آزمون‌های دوره‌ای را در فضای مجازی برگزار کردند تا دانش آموزان آمادگی لازم را برای امتحانات پایانی کسب کنند؛ همچنین درحال آماده سازی مدرسه برای حضور دانش آموزان از 27 اردیبهشت‌ماه برای رفع اشکال هستیم.

مدیر دبیرستان متوسطه دوره اول سمای بروجرد درباره برخی مشکلات به وجود آمده در روند آموزش غیرحضوری گفت: دانش آموزان مقطع متوسطه، در سن عدم تعادل قرار دارند که از حساسیت زیادی برخوردار است؛ نوجوانان در این سن ثبات رفتاری ندارند و به واسطه تغییرات فیزیولوژیکی، از لحاظ شخصیتی هنوز به ثبات نرسیده‌اند. باتوجه به این مسائل، تغییر ناگهانی در روند آموزشی با روحیات و شرایط نوجوانان سنخیت ندارد و اندکی طول کشید که آن‌ها خود را با شرایط جدید وفق دهند.

وی افزود: فعالیت‌های مدرسه طی این مدت در حوزه‌های مختلف به صورت فرسایشی و چندین برابر شده است؛ اما در عین حال تمام تلاش خود را کرده‌ایم که دانش آموزان دچار کمبود نشوند و نگرانی والدین و دانش آموزان به کمترین میزان ممکن برسد. برخی از دانش آموزان و همکاران در ابتدای امر، آشنایی زیادی با نحوه آموزش آنلاین نداشتند به همین دلیل جلساتی به صورت حضوری برای آشنایی دانش آموزان با نحوه آموزش مجازی در تلفن همراه و رایانه برگزار کردیم.

خورشیدی در پایان با اشاره به مشکلات مالی برخی از دانش آموزان در تهیه تلفن همراه هوشمند برای آموزش مجازی خاطرنشان کرد: متاسفانه چند مورد از دانش آموزان به دلیل مشکلات مالی، قادر به تهیه تلفن همراه هوشمند یا تبلت نبوده‌اند؛ البته دبیرستان سما باتوجه به این که غیردولتی است و شرایط خاصی که دارد، بیشتر دانش آموزان از قشر متوسط رو به بالای جامعه هستند. به همین دلیل این مشکلات نسبت به مدارس دیگر کمتر است؛ اما طبق اطلاعاتی که به‌دست آمده، مدارس دیگر سطح استان با این دست از مشکلات مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069046

وب گردی

وب گردی