بررسی احتمال آلودگی سبزیجات مصرفی مردم در جنوب شهر تهران

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از بررسی احتمال آلودگی سبزیجات مصرفی مردم در جنوب شهر تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید آرش حسینی میلانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال آلودگی سبزیجات و برخی صیفی‌جات مصرفی مردم در جنوب شهر تهران با توجه به شیوع کرونا تا چه میزان است، گفت: متاسفانه علیرغم همه تلاش‌هایی که انجام شده تا در هنگام آبیاری سبزیجات از آب فاضلاب استفاده نشود، اما تا زمانی که کل سیستم جمع‌آوری فاضلاب و انتقال آب به سیستم تصفیه‌خانه‌ها تکمیل نشود، ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این مسئله حل شود و ما همچنان با این مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در جنوب تهران وجود دارد. بخشی از آبیاری این مزارع، توسط حق‌آبه‌ای است که به صورت طبیعی دارند، انجام می‌شود و بخشی هم توسط آب‌های سطحی و فاضلاب‌های شهری که از کنار مزارع عبور می‌کنند، آبیاری می‌شوند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه برخورد‌های جدی نسبت به آبیاری سبزیجات با فاضلاب انجام شده است گفت: وزارت جهاد کشاورزی اقداماتی را در این خصوص انجام داده است، اما ریشه اصلی همچنان پابرجاست و تا زمانی که این مشکل ریشه‌ای حل نشود، با چنین معضلی روبه‌رو هستیم.

حسینی میلانی افزود: تمام مجموعه‌ها اعم اداره کل محیط زیست، جهاد کشاورزی، سازمان آب منطقه‌ای، شهرداری و فرمانداری و... باید برای مقابله با آبیاری توسط فاضلاب‌های شهری بسیج شوند.

وی ضمن هشدار به مردم درباره مصرف سبزیجات با شیوع کرونا گفت: مصرف سبزیجات در سبد غذایی مردم بسیار اهمیت دارد و تامین ویتامین‌های لازم از این سبزیجات در فرهنگ غذایی شهروندان وجود دارد، اما باید به رعایت نکات بهداشتی در هنگام مصرف این مواد به طور جدی توجه کرد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه اکنون در شرایط کرونا هستیم و از این رو ضدعفونی کردن سبزیجات بسیار اهمیت دارد،گفت: بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، مواد غذایی خام همچون سبزیجات را باید به صورت کامل با مواد ضدعفونی کننده گندزدایی انجام شود.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1069050

وب گردی

وب گردی