پیاده‌روی  در ایام کرونایی را  فراموش نکنید

دانشمندان دانشگاه هاروارد بر اهمیت ورزش نه تنها برای سلامت جسمی بلکه برای سلامت روان به ویژه در زمان بحران کووید-19 تأکید کرده اند. در این بین ساده ترین و بهترین کاری که می‌توان انجام داد، پیاده‌روی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان در گزارش بهداشتی ویژه دانشکده پزشکی هاروارد مزایای بیشمار پیاده روی هر روزه را برای سلامتی یادآوری می‌کنند.

پیاده روی از ابتلا به آرتروز جلوگیری می‌کند. همچنین درد افرادی که قبلا دچار این بیماری بوده‌اند با روان شدن مفاصل تسکین می‌یابد. یک مطالعه نشان داد که پیاده روی پنج تا شش مایل در روز می تواند جلوی آرتروز را بگیرد.

عادت قدم زدن سریع حتی می تواند در مورد سرطان کمک کننده باشد. گزارش انجمن سرطان آمریکا درباره زنانی که هفت یا چند ساعت در هفته پیاده روی می‌کنند خطر ابتلا به سرطان پستان در مقایسه با آن‌هایی که در هفته سه ساعت یا کمتر قدم زده‌اند، 14درصد کمتر است.

فراموش نکنید که این روزها سیستم ایمنی بدن ما بسیار آسیب پذیر است، پیاده روی حتی 20 دقیقه در روز می تواند در مقایسه با افرادی که فقط یک بار در هفته ورزش می کنند به کاهش روزهای درگیری با بیمار کمک کند.

علاوه بر این، پیاده روی خطر ابتلا به دیابت و سرطان، فشار خون و کلسترول را کاهش داده و شما را از نظر روحی سرزنده نگه می دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069056

وب گردی

وب گردی