راه‌اندازی پایگاه تابستانی مجازی برای دانش‌آموزان سما

رئیس اداره تربیت بدنی مدارس سما گفت: تشکیل پایگاه‌های تابستانی مجازی برای دانش‌آموزان، در دستور کار کلیه مدارس سما قرار گرفته است.

حسین مرادی رئیس اداره تربیت بدنی مدارس سما در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های تابستانه مدارس سما اظهار کرد: برنامه‌های امسال تابستان مدارس سما براساس شرایط فعلی کشور و شیوع کرونا تنظیم شده و تمامی فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: تشکیل پایگاه‌های تابستانی مجازی برای دانش آموزان، در دستور کار کلیه مدارس سما قرار گرفته است؛ این پایگاه‌های مجازی، شامل فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری خواهد شد تا در فصل تابستان، اوقات فراغت دانش آموزان پر شود.

مرادی ادامه داد: در حوزه ورزشی سعی کردیم آموزش مجازی رشته‌های انفرادی را دستور کار قراردهیم؛ انجام حرکات نمایشی با توپ و یا فری استایل که رشته‌ای نوظهور محسوب می‌شود، از جمله رشته‌هایی است که به صورت فیلم‌های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد. آموزش مجازی شطرنج و دارت نیز از دیگر برنامه‌های ورزشی پایگاه‌های تابستانی است.

رئیس اداره تربیت بدنی مدارس سما اضافه کرد: طراحی چالش‌های هفتگی ورزشی از سوی دبیران ورزش نیز بخش دیگری از فعالیت‌های پایگاه تابستانی است؛ در این طرح با استفاده از پتانسیل‌های موجود، چالش‌های ورزشی را در محیط خانه و به صورت فیلم آموزشی 2 دقیقه‌ای طراحی خواهیم کرد که در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد. یکی از مزیت‌های این طرح این است که تمامی دانش آموزان می‌توانند چالش‌ها را به راحتی در منزل انجام دهند.

وی آموزش حرکات رزمی انفرادی و دفاع شخصی را از دیگر برنامه‌های پایگاه تابستانی دانست که صورت فیلم‌های آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: دسترسی دانش آموزان به فعالیت‌های پایگاه تابستانی و استفاده از فیلم‌های آموزشی از طریق نرم افزار «دان» و نرم افزار اختصاصی مدارس سما خواهد بود؛ البته به دنبال این هستیم که ساز و کار پایگاه تابستانی را در سامانه «شاد» نیز راه اندازی کنیم. همچنین فعالیت پایگاه تابستانی تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069084

وب گردی

وب گردی