کتاب صوتی صلح امام حسن(ع) از رادیو فرهنگ پخش می‌شود

کتاب صلح امام حسن(ع) که ترجمه شده توسط رهبر معظم انقلاب است در شب‌های قدر از رادیو فرهگ پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب گویای «صلح امام حسن(ع)» به همت مجموعه ایران صدا، با همکاری انتشارات انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در سه جلد ۱۵ فصلی به مدت ۸۹۶ دقیقه تولید شده است.

این اثر با گفتاری نسبتاً مفصل از علامه عبدالحسن شرف‌الدین، رهبر شیعیان لبنان در نیمه دوم قرن گذشته هجری قمری و پیشگفتار کوتاه نویسنده درباره تحقیق و کتابش آغاز می‌شود و پس از پرداختی کوتاه به زندگی‌نامه و سیره و سیمای حضرت امام حسن (ع)، به سراغ محور اصلی بحث یعنی زندگی سیاسی پرفراز و نشیب ایشان می‌رود. در بخش‌های دوم و سوم که پیکره اصلی تحقیق را شکل می‌دهند، سخن از موقعیت سیاسی ویژه آن روزگار و چرایی و چگونگی صلح و پیامد‌های آن است. در بخش پایانی نیز مقایسه‌ای کوتاه و فشرده میان شرایط زمانه امام حسن (ع) با روزگار امام حسین (ع) صورت گرفته است.

کتاب گویای «صلح امام حسن (ع)» به تهیه‌کنندگی زهرا عبدالله‌زاده و با روایت محی‌الدین تقی‌پور به عنوان راوی اصلی کتاب، ابوالفضل شاه‌ابراهیمی راوی بخش‌های مستند و احمد گنجی راوی دیگر بخش‌ها، در کنار ناصر نظامی که تنها فرمایشات امام حسن (ع) را در این اثر گویا شنیدنی کرده، در شب های قدر ساعت ۲ بامداد از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069180

وب گردی

وب گردی