اجرای پروتکل‌های جدید مرتبط با کرونا در خرداد ماه

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای تمرین‌های لیگ‌ها هم امروز تصمیم گیری خواهد شد و به مراکز ورزشی ابلاغ خواهد شد. همچنین درباره بازگشایی برخی رستوران‌ها و کسب کار‌ها در خرداد ماه تصمیم‌هایی اتخاذ شده که اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید نمکی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پروتکل‌های جدید ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز نامه‌ای را خدمت وزارت ورزش و جوانان می‌فرستیم با این مضمون که در شهر‌های غیر قرمز و نسبتا پرخطرتر هم ورزش‌های انفرادی برگزار شود.

وی افزود: برای تمرین‌های لیگ‌ها هم امروز تصمیم گیری خواهد شد و به مراکز ورزشی ابلاغ خواهد شد. همچنین درباره بازگشایی برخی رستوران‌ها و کسب کار‌ها در خرداد ماه تصمیم‌هایی اتخاذ شده که اعلام خواهد شد.

وی افزود: نخستین شب قدر امسال با همراهی و همکاری مردم عزیز به خوبی برگزار شد. پیش از این همکاران من ایراداتی برای برگزاری آن مطرح می‌کردند که با پروتکل‌هایی که در جلسات متعدد برای شهر‌های سفید و غیر سفید در سراسر کشور تدوین شد تلاش کردیم این ایرادات را رفع کنیم.

وی توضیح داد: پروتکل‌های سختگیرانه جدیدی که با حضور متصدیان امور مساجد، ستاد نماز جمعه، بسیج و هیات امنای مساجد و بعضی از اماکن متبرکه در قسمت‌هایی قرمز تلقی نمی‌شوند، قرار داشتند.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی و تشکر از همراهی مردم در رعایت نکات و مقررات بهداشتی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت در برگزاری مراسم،گفت: شب گذشته مردم عزیز ما را در مقابل همه همکاران و کسانی که مواردی را مطرح می‌کردند، روسفید کردند و نشان دادند که می‌توان با انضباط و رعایت کامل اصول و پروتکل‌های بهداشتی این مراسم با عظمت را برگزار کرد.

وی شاهد این مدعا را ارسال گزارش‌ها و عکس‌هایی همکاران وزارت بهداشت از سطح شهر و استان‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: این گزارش‌ها نشان داد که بجز یک مورد در یکی از شهرستان‌ها که سینی چای را در بیرون مسجد قرار داده بودند و این قدغن اعلام شده بود، بقیه اماکن در حداکثر رعایت اصول این مراسم با عظمت را برگزار کردند.

نمکی، این عملکرد بهینه مردم را راهکاری برای استمرار بازگشایی مراکز مذهبی و مساجد دانست و گفت: مردم دل ما را روشن کردند و امیداوریم با دعای خیر همه مردم و مشارکت آنان این بیماری را در سطح کشور کنترل و مهار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069187

وب گردی

وب گردی