سندرم التهابی شدید در کودکان کرونایی

دانشمندان طی بررسی های موارد ابتلا به کووید-19 در کودکان اعلام کردند که آن ها در موارد نادر دارای عوارض شدیدی از این بیماری هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اگرچه بیماری شدید کووید-19 در بین کودکان نادر است، اما آن ها از عوارض تهدید کننده زندگی در امان نیستند. یک سندرم التهابی در حال ظهور در آن ها ممکن است به ویروس کرونا مرتبط شود.

نیویورک دارای 93 کودک مبتلا به این سندرم است که به نظر می رسد مربوط به بیماری ناشی از ویروس کرونا باشد. فرماندار این ایالت اعلام کرد که تاکنون سه کودک جان خود را از دست داده و 2 مورد در وضعیت وخیم هستند.

پزشکان در چند ایالت آمریکا و همچنین در برخی کشورهای اروپایی اعلام کردند که این سندرم 4تا6 هفته بعد از عفونت رخ می دهد. علائم بیماری التهابی شامل تب شدید مداوم ، فشار خون پایین و درد شکم است. این بیماری می تواند شبیه سایر شرایط التهابی در کودکان باشد.

با این حال ، به طور کلی بیماری شدید در کودکان نسبت به بزرگسالان مبتلا به کووید-19 کمتر دیده شده است. طی مطالعه ای که از 46 مارس تا 3 آوریل در 46 واحد مراقبت های ویژه کودکان در آمریکای شمالی انجام شد فقط 48 کودک مبتلا به کووید-19 تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند. بچه ها عمدتاً در محدوده سنی 4 تا 16 سال بودند و برخی نیز بسیار بیمار شدند.

محققان گزارش دادند که 35 کودک علائم تنفسی داشتند و 18 مورد آنها به دستگاه تنفسی نیاز دارند. 17 بیمار بدخیم، دچار نارسایی تنفسی، سندرم پریشانی حاد تنفسی، علائم التهابی شدید، نارسایی چند اندام یا چند مورد از این عوارض شدند. چهل کودک از شرایط پزشکی، مانند سرطان یا چاقی برخوردار بودند.

میزان مرگ و میر این کودکان کمتر از 5درصد بود که بسیار کمتر از گزارش ها در مورد بزرگسالان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069195

وب گردی

وب گردی