میدان دادن به جوانان؛ مطالبه دانشجوبان از دولت است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم گفت: استفاده از طرح‌ها و ایده‌های دانشجویان و اختصاص میدان عمل به آنها جزو مطالبات به حق جریان دانشجویی از دولت و نظام است.

مجید شهماروند در گفت‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدار رمضانی هرساله مقام معظم رهبری با دانشجویان گفت: توجه رهبر انقلاب به جوانان و دانشجویان باید درسی برای مسئولان در تمامی سطوح مدیریتی کشور باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما در دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان در ماه رمضان تریبون برای صحبت داشتید چه مطالبه‌ای را مطرح می‌کردید، گفت: استفاده از طرح‌های پژوهشی دانشجویان در دانشگاه‌ها و میدان دادن و اعتماد به جوانان از مطالبات به حق جریان دانشجویی از دولت و نظام است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم بیان کرد: متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد کمترین توجه و استفاده از ظرفیت علم و ایده‌‌های جوانان و دانشمندان دانشگاهی بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر رابطه سالاری در ادارات، کارخانه‌‌ها و صنایع مختلف باعث شده تا میدان برای ورود جوانان خوش فکر و با انگیزه وجود نداشته باشد که این موضوع طبیعتا بیکاری و معضلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری نیز در پی دارد.

به گفته شهماروند؛ دولت اگر از سال‌ها پیش ساختار مناسبی برای حضور جوانان در بازار کار فراهم می‌کرد شاهد خروج نخبگان دانشگاهی و وابستگی کشور در برخی از صنایع در شرایط تحریم‌های آمریکا علیه کشور نبودیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هر ساله ماموریت‌ها و وظایفی را برای جنبش دانشجویی در این دیدار تعیین می‌کنند که امیدواریم فعالان دانشجویی با گذشت زمان این وظایف را فراموش نکنند و برای تحقق آنها در سال تحصیلی تلاش مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069249

وب گردی

وب گردی