استفاده از الکترودهای جوشکاری نانو در صنعت تراشکاری

مدیرعامل یک شرکت فناور گفت: این شرکت ظرفیت تولید ۳۰۰ تن در سال الکترود جوشکاری نانو را داشته و در حال حاضر حجم تولید سالانه تقریبا ۱۲۰ تن در سال است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محسن عسگری پیکانی، مدیرعامل این شرکت فناور گفت: این شرکت ظرفیت تولید ۳۰۰ تن در سال الکترود جوشکاری نانو را داشته و در حال حاضر حجم تولید سالانه تقریبا ۱۲۰ تن در سال است. این الکترودها در کارخانه‌های مختلفی از جمله شرکت تخته فشرده ممتاز گلستان، مجموعه سیمان بنوید و شرکت صنایع ریخته‌گری ایران مورد استفاده قرار گرفته است. براساس بازخورد دریافت شده از این شرکت‌ها، چندین ماه کار با این الکترودها نشان می‌دهد که عمر سایش در محصول ایجاد شده نسبت به جوشکاری‌های معمولی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده است.

نیاز گسترده صنایع و کارخانجات مختلف در زمینه تعمیر و نگهداری، سیم جوش‌های توپودری را به یک گزینه مناسب برای جوشکاری تبدیل کرده است. این محصول در صنایع تولید سیمان خاکستری و سفید، فولاد و گندله‌سازی، معدن، حفاری، راه‌سازی، کاشی و سرامیک، سیلیس‌کوبی، نئوپان و ام‌دی‌اف و آجر، سفال و نسوز کاربرد دارد.

عسگری با اشاره به تولید ۱۵ دسته مختلف الکترود جوشکاری در این شرکت تصریح کرد: سیم‌جوش‌های توپودری در مقایسه با الکترودهای دستی از نرخ رسوب‌گذاری بسیار بالاتری برخوردار بوده و همچنین نسبت به آن‌ها حرارت بسیار کمتری تولید می‌کنند. با یک بار جوشکاری با این سیم‌جوش‌ها می‌توان به حدی از سختی رسید که با الکترودهای جوشکاری معمولی نیاز به سه بار جوشکاری است تا آن مقدار سختی به وجود آید. سیم‌جوش‌های توپودری که ما تولید می‌کنیم از رقت پایینی برخوردار هستند به این معنا که با زیرلایه ممزوج نمی‌شود و سختی در تمام کل سطح جوشکاری یکسان است.

الکترودهای تولیدی این شرکت جزء نسل چهارم الکترودهای تولیدی هستند. پوشش با دانه‌بندی زیر میکرون دارای رسوبات نانومتری، دستیابی به‌سختی ۶۵ راکول در یک لایه در عین حال دارای مقاومت به ضربه بالا، دارای مقاومت به سایش ۳ برابر الکترودهای سخت‌پوشی رایج، بازده رسوب‌گذاری بیش از ۹۵ درصد الکترودها و بازخورد مثبت از اجرا در برخی از صنایع داخلی از جمله ویژگی‌های این الکترودها است.

این محصول که ثبت اختراع و علامت تجاری آن انجام شده قابلیت صادرات نیز دارد. به گفته مدیرعامل، شرکت در نمایشگاه‌ها، بازاریابی مستقیم و معرفی از طریق سایت اینترنتی از جمله راهبردهای معرفی این محصولات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069258

وب گردی

وب گردی