سهم 60 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی از شتاب‌دهنده شمسا

مدیرکل توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی از سهم 60 درصدی دانشگاه آزاد در پروژه مشترک سیوان و این دانشگاه خبر داد.

حامد معیری کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سهم دانشگاه آزاد از شتاب‌دهنده شمسا(شتاب‌دهنده مشترک سیوان و دانشگاه آزاد) اظهار کرد: 60 درصد سهام شتاب‌دهنده شمسا برای دانشگاه آزاد است که علاوه بر شتاب‌دهی شتاب‌دهنده‌های واحدهای استانی مأموریت سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد را نیز دارد.

وی افزود: یکی اجزای اصلی سرای نوآوری شتاب‌دهنده‌ها هستند و البته استقرار و معرفی شتاب‌دهنده یکی از الزامات راه‌اندازی سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاهی است. واحدهای دانشگاهی باید در همان ابتدا برای راه‌اندازی شتاب‌دهنده پیشنهادات خود را به سازمان مرکزی دانشگاه ارائه کنند که معاونت فناوری و نوآوری برای بررسی بیشتر موضوع را گروه شمسا ارجاع می‌دهد.

مدیرکل توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: پس از این مرحله نیز شمسا به استان و شهرستان مورد نظر سفر کرده و ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف، موانع و چالش‌های منطقه را بررسی می‌کند. مذاکره با شتاب‌دهنده‌های مشترک آن حوزه از دیگر رسالت‌های شمسا در را‌ه‌اندازی شتاب‌دهنده‌های منطقه‌ای است. امکان معرفی سرمایه‌گذار و حتی اقدام به سرمایه‌گذاری از طرف خود شتاب‌دهنده شمسا نیز وجود دارد.

معیری چرخه اکوسیستم دانشگاه آزاد را متشکل از سه اِلمان به‌هم وابسته دانست و گفت: شتاب‌دهنده، مرکز رشد و پارک علم و فناوری سه اِلمان بهم پیوسته هستند که شتاب‌دهنده‌ها در ابتدای این مسیر قرار دارند و به بلوغ واحدهای فناور کمک می‌کنند. پس از این مرحله واحد فناور وارد مرکز رشد و سپس با ماهیت شرکت دانش‌بنیان وارد پارک علم و فناوری می‌شود.

وی درباره جایگزینی سازوکارهای فناوری با آزمون سراسری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های نسل سوم با هدف پرورش و تربیت کارآفرین فعالیت می‌کنند. دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین به‌جای جذب دانشجو از طریق آزمون‌های سراسری با برگزاری رویدادهای فناوری دانشجویان فناور را جذب و پذیرش می‌کنند.

مدیرکل توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: جذب دانشجوی فناور با چنین سازوکاری منجربه شناسایی تیم‌های با ایده‌های ناب کارآفرینی می‌شود. این سازوکار بیش از یه دهه است که در دانشگاه‌های نسل سوم دنیا درحال اجراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069261

وب گردی

وب گردی