رفتار انسان هوش مصنوعی را گیج کرده است

رفتار ما در همه گیری ویروس کرونا سیستم های یادگیری ماشین هوش مصنوعی را در مورد تصمیم گیری و یادگرفتن رفتار انسان در فضای مجازی به شدت گیج کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هرج و مرج و عدم اطمینان پیرامون همه گیری ویروس کرونا برای سیستم های یادگیری ماشین که برای پیگیری رفتارهای آنلاین ما برنامه ریزی شده اند را به اشتباه انداخته است.
به عنوان مثال، الگوریتم های توصیه کننده محصولات آمازون در تلاش برای تفسیر شیوه زندگی جدید ما هستند.

در حالی که ابزارهای یادگیری ماشین برای آنالیز داده های جدید ساخته شده اند، آنها به طور معمول آنقدر قوی نیستند که در زمان نیاز به طور چشمگیری سازگار شوند.

یک خرده فروش آنلاین دریافت که هوش مصنوعی آن در حال سفارش سهامی است که دیگر مطابق با فروش نمی باشد. و بنگاهی که از هوش مصنوعی برای توصیف سرمایه گذاری بر اساس تحلیل احساسات اخبار استفاده می کند، با توجه به اخبار ارائه شده به طور کلی دچار اشتباه شده است.

رائل سلین، مدیر عامل شرکت مشاوره بازاریابی الگوریتمی Nozzle اظهار کرد که اوضاع بسیار بی ثبات است.

سلین گفت :«‌ برای مثال شما در هفته گذشته تلاش کرده اید تا برای خرید دستمال توالت الگوریتم ها را بهینه کنید و اکنون همه به دنبال خرید پازل یا تجهیزات سالن ورزشی هستند.

در حالی که برخی از شرکت ها در حال اختصاص وقت و منابع بیشتری برای دستیابی به الگوریتم های خود هستند، برخی دیگر این وضعیت را فرصتی برای بهبود می دانند.

برخی دانشمندان هوش مصنوعی بر این عقیده هستند که بیماری همه گیر مانند کووید-19 فرصتی مناسب برای ساختن مدل های یادگیری ماشین بهتر است.

با این حال تا کنون دانشمندان برای مقابله با این ویروس از ابزار هوش مصنوعی نیز بهره برده‌اند.

برای مثال دانشمندان اعلام کردند که ابزار یادگیری ماشین با ارزیابی اعتبار تحقیقات، می تواند دوره بررسی مطالعات علمی را در مورد بیماری کووید-19 کوتاه کند. به این ترتیب به طور بالقوه، در جهت شناسایی امیدوار کننده ترین تحقیق درباره این بیماری کمک کند.

ربات ها نیز در این زمینه بسیار استفاده شدند مانند آن هایی که در بیمارستان ها برای مراقبت از بیماران استفاده شدند تا آن رباتی که سنگاپوری ها برای رعایت فاصله اجتماعی در پارک مرکزی استفاده کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069262

وب گردی

وب گردی