ایجاد امیدهایی برای درمان «HIV »

محققان گزارش دادند که نوع جدیدی از واکسیناسیون می تواند باعث محافظت در برابر HIV بین میمون ها شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «بیل پالندران» استاد دانشگاه استنفورد در مورد واکسن جدید مقابله با HIV گفت که این واکسن ایمنی سلولی را تقویت می کند و باعث ایجاد ارتش سلول های ایمنی بدن می شود که سلول های آلوده به پاتوژن را تعقیب می کنند. در واقع بین این دو نوع فعالیت ایمنی همکاری ایجاد کردیم.

با وجود گذشت بیش از سه دهه از تحقیقات، هیچ واکسن پیشگیری از HIV هنوز در دسترس نیست.

پالندران با اشاره به آنتی بادی هایی که در خون گردش می کنند گفت که بیشتر واکسن ها با هدف شبیه سازی ایمنی سرم آنتی بادی‌ها ایجاد می‌شوند.

سرم دارای پادتن‌هایی است که به بدن تزریق می‌شود و ایجاد ایمنی غیرفعال کوتاه مدت می‌نماید مانند سرم هپاتیت.حدود 38 میلیون نفر در سرتاسر جهان با ایدز زندگی می کنند. همچنان سالانه 1.7 میلیون نفر آلوده شده و 770 هزار نفر آن ها می‌میرند.

این استاد دانشگاه استنفورد اظهار کرد که با وجود گذشت بیش از سه دهه از تحقیقات، هیچ واکسن پیشگیری از HIV در دسترس نیست.

واکسن ها برای برانگیختن سیستم ایمنی بدن سازگار است، که با تولید سلول ها و سلاح های مولکولی پاتوژنی خاص را هدف قرار می دهند.

پاسخ ایمنی تطبیقی ​​از دو بازو تشکیل شده است: ایمنی سرم، که در آن سلول های B آنتی بادی هایی را ترشح می کنند که می توانند پاتوژن میکروبی را خنثی کنند. ایمنی سلولی، که سلولهای T قاتل در بدن پرسه می زنند و می توانند علائم ویروس ها را بازرسی کرده و سلول های موجود در آن ها را از بین ببرند.

همه واکسن های مجاز تا به امروز با القای آنتی بادی هایی خنثی کننده ویروس کار می کنند. اما القا و حفظ سطح بالایی از میزان خنثی سازی آنتی بادی ها در برابر HIV عملی مهم است.

دانشمندان نشان دادند که با تحریک بازوی سلولی سیستم ایمنی بدن می توان حتی با سطح بسیار پایین تر آنتی بادی‌های خنثی کننده، محافظت بیشتری در برابر HIV انجام داد.

در مطالعه جدید ، محققان از یک رویکرد با هدف تحریک سرم و ایمنی سلولی استفاده کرده اند.

نتایج نشان داد که تلاش ها برای یافتن واکسن در آینده باید روی استراتژی هایی متمرکز باشد که هم پاسخ سلولی و هم خنثی کننده آنتی بادی را ایجاد کنند؛ که محافظت بهتری را در برابر نه تنها HIV بلکه سایر عوامل بیماری زا مانند سل، مالاریا، ویروس هپاتیت C ، آنفولانزا و بیماری همه گیر ارائه می‌دهد.

این یافته ها پیامدهای گسترده ای را برای ایمونولوژیست ها در پیگیری واکسن ویروس کرونا نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069273

وب گردی

وب گردی