حمایت ناسا از پروژه‌های آب و هوایی موثر در قرنطینه

ناسا اعلام کرد که از مطالعات در مورد اثرات زیست محیطی قرنطینه به علت کووید-19 حمایت می کند و ماهواره ها در این زمینه نقشی کلیدی بازی می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این روزها که افراد زیادی در جهان قرنطینه هستند مواردی در مورد بهتر شدن اوضاع آب و هوا مطرح شده است اما واقعاً اوضاع چقدر بهبود یافته است؟ دانشمندان برای یافتن اطلاعات در صدد تکیه بر فناوری ناسا هستند.

آژانس فضایی در حال تأمین بودجه چهار پروژه تحقیقاتی است که به ماهواره ها و منابع داده های مختلفی متکی هستند تا در مورد چگونگی تاثیر قرنطینه به علت این بیماری سراسری روی جهان تحقیق کنند.

یک پروژه با اتصال داده های ماهواره ای به آب و هوا، ترافیک و سایر اطلاعات، در مورد دستاوردهای کیفیت هوا در سراسر جهان مطالعه خواهد کرد.

تحقیق دیگر، داده های ماهواره ای و هواشناسی را تلفیق می کند تا بتواند میزان آلودگی هوا بر جو را مطالعه کند.

ابتکار عمل سوم مشخص خواهد کرد که آیا آلودگی هوا در کاهش کیفیت آب تاثیر داردو چهارمین مطالعه از داده های ماهواره ای آلودگی نوری برای بررسی تأثیرات اقتصادی و اثربخشی سفارشات از خانه استفاده خواهد کرد.

نتایج این تحقیقات در مورد تصمیم گیری بلند مدت بعد از اتمام همه گیری موثر خواهد بود.

تحقیقات کیفیت هوا می تواند سیاست های حمل و نقل را برای بهبود سلامت تغییر دهد؛ در حالی که مطالعه آب می تواند بر مقررات زیست محیطی تأثیر بگذارد.

همچنین به جرات می توان گفت که بعد از همه گیری می توان از تغییرات آلودگی نوری برای مطالعه رفتارهای اجتماعی استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069283

وب گردی

وب گردی